Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 13:10 Brak ćiśnienia
Witam dziś rano po uruchomieniu silnika nie zgasła mi kontrolka ćiśnienia lhm,wspomaganie prawie przestało działać,przód auta nie chce się podnieść .Gdzie jest tego przyczyna nadmieniam że nie ma żadnych wycieków zewnętrznych.
_________________ baksowaty
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 13:12
może pompa ma kłopoty z lhmem tzn od temperatury zrobił się gęstszy jak być powinien albo była jakaś woda w ukladzie i zrobił się zator gdzieś
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:05
Przyczyną mogą być również uszczelki na dystrybutorze wspomagania i wspomniana pompa lhm(odcisk na płytce spełniającej zaworek . Znajduje się ona pomiędzy korpusem a tłoczkiem pompy.Można zregenerować tą płytkę na szlifierce magnesowej a potem trzeba ją idealnie wypolerować)
Możesz również zastosować cerazmizer do układu wspomagania jak i oddać pompe do regeneracji.
A propos kiedy wymieniałeś lhm i czyściłeś filtry ?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 17:17
Kolego a może po prostu ślizga ci się pasek lub masz luz między kołem pasowym a czopem wałka napędzającego pompę? W czasie mrozów LHM jest gęsty i pompa ma duże opory ruchu a może się właśnie zdarzyć, że wcisk koła pasowego jest już niewystarczający i koło się obróci na wałku. Wystarczy raz i niestety potem to może być tylko coraz gorzej.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 17:20
A dlaczego kolega pisze dwa razy podobne posty?!
Zapraszam wszystkich do pisania w jednym wątku bo robi się straszny bałagan.
KLIK
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Miałem podobne problemy od kiedy posiadam swojego xm,wymieniłem na starcie pompę niby trochę lepiej było ale potrafiło się podczas jazdy na moment przycinać w dalszym ciągu,już miałem zamiar wymieniać kolejna pompę,wymieniłem tydzień temu płyn LHM i jestem w ciężkim szoku auto dużo szybciej się podnosi konżektor cyka co 25 sekund a wspomaganie chodzi ze można jednym palcem kręcić jeszcze nigdy tak dobrze nie było także ja stawiam na płyn LHM
[ Dodano: 2010-01-14, 08:49 ]
Zapomniałem dodać ze filtry i zbiornik tez płukałem
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 17:02
Prawdę mówiąc to powinniśmy na zimę zmieniać LHM na "zimowy LHM". No ale nie ma takiej możliwości bo nie przewidzieli pewnie konstruktorzy, że będą nasze samochody pracować w syberyjskich warunkach. Przez niskie temperatury zwiększa się bardzo dużo lepkość oleju i przez to rosną opory ruchu w układzie. Cienkie rurki dla gęstego oleju stawiają bardzo duży opór przepływu i przez to samochody nasze są zdecydowanie twardsze, co jest odczuwalne po śnieżnych muldach. Wspomaganie też pracuje z wielkim wysiłkiem. Dlatego też warto zimą wypróbować dolanie ON, który w warunkach zimowych może właśnie zastąpić LHM. Na pewno to nie zaszkodzi dla układu a na pewno pomoże w przeczyszczeniu całego układu i zmniejszeniu oporów ruchu. Na wiosnę, gdy temperatury będą powyżej 15 st. można to zlać i zalać świeżym LHMem. Na pewno zauważyliście, że jak nagle zrobi się w kwietniu ciepło to autko dostaje wigoru i aż się chce jeździć na mięciutkim zawieszeniu i lepszym wspomaganiu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum