Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc przy projekcie
Autor Wiadomość
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 22:50   

No oczywiście, zwiększa się ciśnienie w dole silnika

[ Dodano: 2009-12-15, 22:52 ]
Ale żeby od tego padały od razu czujniki? Nie sądzę. Natomiast żeby stożek spełniał swoją rolę musi też być dobre odprowadzanie spalin, a więc wywalenie kata i wstawienie odpowiednio dobranej strumienicy. Inaczej sam stożek nie ma sensu

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 00:27   

dokładnie, to tak samo jak założyć wolny wydech i nic nie zmieniać w dolocie. Dużo głośniej i nic po za tym.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 07:03   

Nicpoń napisał/a:
No oczywiście, zwiększa się ciśnienie w dole silnika
Na pewno zwiększa się w pewnym stopniu bo są większe przedmuchy ale i tak w dieslu są większe ciśnienia i jakoś nie potrzebują specjalnych czujników oleju bo to pompa oleju podaje ciśnienie a zawór zwrotny w pompie je reguluje więc uważam za kompletną bzdurę takie stwierdzenie, że zmiana filtra powietrza ma cokolwiek z tym wspólnego. To są twierdzenia kompletnych dyletantów, którzy nie mają pojecia o budowie silnika a tym bardziej jego zasadach działania.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 16:35   

Robson, przeczytałeś całego mojego posta, czy jak zwykle czepiłeś się jednego słowa?

BTW, załóż do swojego XM-a czujnik ciśnienia oleju od benzynki i zobaczysz ile podziała i nie nazywaj kogoś dyletantem jeśli sam nigdy nie dokonywałeś żadnych przeróbek w silniku bo w tym przypadku to akurat ty wyszedłeś blado :-P

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 18:03   

Ciśnienie w dole silnika nie może być większe od ciśnienia atmosferycznego bo inaczej łapał byś bagnet bo ciśnienie w skrzyni korbowej by go po prostu wywalało he he. Układ korbowy jest odpowietrzany i nadciśnienie powrotem trafia w ten czy inny sposób do kolektora ssącego... Niestety coraz bardziej wyglądasz blado :lol:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 18:53   

W każdym bądź razie chodzi o to że jeśli montujesz stożek, musisz odprężyć silnik obliczając strumienicę, i poczytaj jakieś artykuły na temat tuningu, bo wielu moim znajomym po założeniu dobrej jakości stożka wywalało olej górą na silnik. No i raczej nie czuję się blado. Nie pasuje mi tylko ten czujnik ciśnienia, aczkolwiek wiem, że zdarzają się taki przypadki że po założeniu stożka padają różne, z pozoru niezwiązane z tym rzeczy

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 13:41   

Jeżeli wywala olej to silnik jest już u krańcu sił i ma już takie przedmuchy, że odpowietrzenie układu korbowego nie nadąża... :-P Do przeróbek tuningowych nie nadają c=się już stare wysłużone jednostki, które przejechały już ponad 100tys, km. Jeżeli tak jest to najpierw robimy remoncik i przy okazji dopalamy jednostkę :-P

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 22:45   

kolego od c3, grebałem troche przy silnikach wolnossących i turbinowych, co do zdania ze turbina nie da dużo mocy - nie zgadzam sie, da jeśli to madze zrobimy, z elektronika nie ma wiekszego problemu póki nie pójdziesz w moce powyzej 250 km z 1,4 (jest to mozliwe)
w przypadku przeróbki silnika wolnossącego na turbinowy to wydatek ok 6000-7000 tyś zł,
osobiście polecił bym upgrade silnika atmosferycznego czyli innym słowem mówiąc wolnossacego. na twoim miejscu zaczoł bym od wychechu, korektor 4-2-1 lub 4-1 łaczony pod silnikiem, przelotowy uład wydechowy z jednym tłumikiem(co by chałas nie zabijał przechodniów). co do dolotu idealnej opcji nie ma, prawdopodobnie zmiane dolotu bedzie lepiej słychać niż czuć ale napewno pomoze to w uzupełnianiu powietrza w silniku przy kolejnych modyfikacjach.
następna rzecza która nadawała by sie do zmiany to wałek rozrządu na jakiś ostrzejszy(wydłuży to czas domykania zaworów co skutkuje zwiekszeniem mocy). głowica koniecznie musi iść do obróbki jeżeli chcemy uzyskac ponad 100 km. nie jest powiedzane o ile dla danego silnika mozna splanowac głowice nie psując jej bezpieczna granicą jest 1,5 mm spowoduje to wzrost ciśnienia w komorze silnika (tzw. stopień sprężania). pamietac tez musimy o polerce kanałów dolotowych i wylotowych. po tych modyfikacjach w silniku bedziemy mieli aż zanadto dużo powietrza (w zakresie obrotów od 2000 do 6000tys obr/min) co moze skutkowac nadmiernym grzaniu sie silnika, zaradzić jednak możemy w bardzo prosty sposób podkrecając ciśnienie paliwa na pompie, jeśli ona nie wystarczy warto zainwestowac w bardziej wydajna pompe paliwa np. walbro 255l/h i regulator ciśnienia paliwa, jak sam widzisz modyfikacji silnika która ma zwiekszyć moc i byc bezawaryjna nie da ady zrobić za 1000 zł. bardzo wazna sprawą jeśli chodzi o modyfikacje pod maska są wskaźniki: temp. oleju; ciśnienie oleju; AFR - stosunek powietrza do paliwa; temperatura spalin. te cztery wskaźniki sa podstawa przy jakich kolwie modyfikacjach mecanicznych silnika. pomoga ci ogarnąć co sie dzieje z twoim silnikiem. dobrą zeczą jest tez komputer typu piggy-back oszukuje on sygnał z czujników, przerabia go i wysyła do komputera głównego. tanszy i roównie dobry sposób na samochód do 250 km. potem już trzeba sie bawic w komputery typu stand alone. jeśli zechcesz prześle ci mój poradnik pod tytułem budżetowy tuning pozdrawiam i czekam na odpowiedź

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA