Mój samochód: Citroen ZX Aura
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi TD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 21:06 ZX tylne zawieszenie pomocy
Coś mi zaczęło skrzypieć z tylnej prawej strony, po cichu mam nadzieję że to amortyzator. Niby założony w czerwcu 2016 nowy, ale no name za grosze, więc może już się skończył. Jednak na przyszłość chciał bym wiedzieć na co zwrócić uwagę, na jakie objawy, by w porę zareagować w przypadku awarii belki skrętnej.
_________________ Piotr Peterek Bieńkowski 4mud.pl
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 23:02
Łożyska tylnej belki. Sprawdź, czy wahacz nie ma luzów. Sprawdź, czy nie ścina opon?
Miałem tak ponad 2 lata temu. Najpierw popskiwał od czasu do czasu. W ciągu miesiąca lub dwóch zaczął skrzypieć stale.
Zastanawiałem się nad zrobieniem samemu: http://citroen.org.pl/for...p?p=68300#68300
Ale ostatecznie musiałem zlecić całość.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Styczeń 2017, 18:37
Koła się mogą pochylać jak padnie łożyskowanie ,a tak moja wzmianka na skrzypienie-u mnie w xsarze skrzypiały linki w mocowaniach przy kołysaniu..pomógł smar w tych miejscach chodź mnie działo się to latem ale warto sprawdzić
Mój samochód: Citroen ZX Aura
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi TD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Styczeń 2017, 22:46
Dziękuję koledzy za odpowiedź na moje zapytanie. Zaczynam szukać warsztatu w okolicy Wa-wy, który zdiagnozuje mi zawieszenie, choć właśnie przestało piszczeć.
_________________ Piotr Peterek Bieńkowski 4mud.pl
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Styczeń 2017, 23:29
Pamiętaj, że sens naprawy belki jest wtedy kiedy czopy nie są uszkodzone. Czyli w miarę sprawna belka. Wymienia się wtedy ułożyskowanie i uszczelnienie. Koszt minimalny. W przypadku uszkodzeń czopów - koszt jest maksymalny. Warsztaty tego nie robią, tylko sprzedają zregenerowaną w propocyjnej cenie powyżej 1000 PLN...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum