a tazk na marginesie to kolega mógł by wrzucić fotki do prywatnej galerii
[ Dodano: 2009-12-06, 22:00 ]
nie no spoko tylko staram się ukazac ta drugą strone medalu że nie tylko moc ale i wł jezdne i bezpieczeństwo bo nie sztuka mieć 500KM i nic po za tym
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 12:41
Na pewno musisz przerobić oprócz silnika zawieszenie i układ hamulcowy, bo inaczej po co ci ta cała moc jeżeli nie będziesz mógł z niej korzystać. Zastanów się czy nie lepiej jest przerobić silnika, aby był bardziej elastyczny, zwiększyć mu troszkę moment obrotowy i jego charakterystykę. Znajomy z silnika 1.4 - montowanego w AX wyciągnął ponad 140 KM (w standardzie 98KM), bez montażu turbo. Do tego całkowicie zmieniel i obniżył zawieszenie, zmienił hamulce, itd. Włożył w to worek pieniędzy - efekt: do setki poniżej 8 sek, przy dobrej nawierzchni.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
prace nad zawieszeniem zakonczone ;p sprezyny wymienilem na Koni sport... z czystego powodu iz samochod nurkuje przy hamowaniu i istniala mozliwosc zarycia teraz jest ladnie... nizej o 7mm i znacznie twardziej... niedlugo zamieszcze foty... jesli chodzi o turbinke to za duzo zabawy... zwlaszcza z elektronika... dlatego najlepiej wymienic rozrzad na sportowy jak tez przeszlifowac glowice oraz stozek i raczej wymiana czujnika oleju bedzie wchodzila w gre ;p (ponoc fabryczne czujniki oleju tj we fordzie i fiacie nie wytrzymuja stozka ... a na temat cytrynki niewiele wiem )
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 18:14
A co to ten stożek?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 18:23
Tak też myślałem ale nie kumałem co ma filtr powietrza do czujnika oleju. To bez sensu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
a to ze np na pieknym fordziku ka po wstawieniu stozka zwiekszylo sie nie co cisnienie oleju (jeden pies dlaczego to tak jest) ale naprawa bylo zdemontowanie stozka i wrocenie do fabrycznego filtra powietrza do dzis moi amatorscy mechanicy nie potrafia okreslic co ma jedno do drugiego ;p ale raczej chodzi o umiejscowienie owego czujnika w roznych markach jest gdzie indziej... przynajmniej tak mi wytlumaczono uszkodzenia czujnika cisnienia oleju w punto 1.4 dokladnie tak samo
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 19:32
Jakoś to mi wygląda na scence fiction.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 21:00
No jak? To logiczne. Prawie w każdym aucie jak założysz stożek należy odprężyć dół silnika odpowiednio wyliczoną strumienicą, inaczej będą takie objawy. A tak BTW to nie lepiej sprzedać to co masz i jakiegoś VTS-a zakupić? skoro i tak chcesz wywalić trochę kasy?
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 21:25
Dokładie też jestem tego zdania że lepiej coś mocniejszego kupić Zawsze to mniej roboty bo fabryka się postarała
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 21:30
No przecież. Taka przeróbka, jeśli ma dać pożądany efekt, a więc ok. 120-130KM i przesunięcie maks momentu obrotowego nieco w dół, będzie kosztować niemało. A w VTS-ie masz na dzień dobry ok. 140KM i duże możliwości rozbudowy, no i wtedy można się bawić jak nie wystarcza to co mamy
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 06:44
Nicpoń napisał/a:
No jak? To logiczne.
Co jest logiczne?! To że sprężanie idzie do ukłADU SMAROWANIA CZY CO?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum