Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mhm
19 Październik 2010, 09:44
Cisnienie w układzie hydraulicznym
Autor Wiadomość
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 19 Listopad 2009, 19:14   Cisnienie w układzie hydraulicznym

Jakie cisnienie panuje w układzie hydraulicznym w citroenie xm 2.1 td,jakie podaje pompa lhm

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:46   

Pompa podaje LHM do konżektora, który to ogranicz jej ciśnienie do ok 175atm, przelewając resztę na przelew :) ?Inną sprawą jest jeszcze ciśnienie w układzie reszty samochodu...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 20 Listopad 2009, 18:04   

Czyli te 175 to jest max,bo chce dorobić wąż zamiast tej rurki od pompy do rozdzielacza i muszę wiedzieć jaki ma być

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Listopad 2009, 21:46   

Myślę, że te węże są lepsze jak rurki bo prędzej pęknie rurka jak wąż. Wystarczy, że ktoś coś grzebie przy hydraulice i coś na ruszy to prędzej czy później pęknie. Węże są nawet na ciśnienie 300atm i więcej. Zresztą w MKII zastosowano takie cienkie węże idące od pompy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 21 Listopad 2009, 12:11   

Tylko jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia czemu ta oryginalna rurka jest tak pokręcona i idzie po bloku silnika,czy nie chodzi tu o to czasami żeby była ciepła i podgrzewała LHM,obecnie tez mam wąż i jest dość długi i idzie po chłodnicy,a gość który zajmuje się dorabianiem węży pyta czemu taki długi i che mi zrobić krótszy i wtedy on raczej nie będzie się podgrzewał,a chce za ten wężyk 100 zeta i nie wiem czy czasami nie będzie to kasa wyrzucona w błoto.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Listopad 2009, 19:06   

Wszystko jest tak powykręcane aby ładniej i estetyczniej to wyglądało. Przecież jak by tak wszystkie rurki szły na skróty to jak by to wyglądało? Wyobrażasz to sobie? Istna pajęczyna by to była! No ale jeden główny przewód od pompy to można spokojnie puścić na skróty.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
xemik
motylek

Mój samochód: xemik
Paliwo: benz
Wersja:: fajna :))
Rok prod.:: 1990
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 20:48   

Nie jestem hudraulikiem z wykształcenia ale z tego co wiem to te "powykręcania i sprężyny " zrobione z rurek są po to żeby zamortyzować w nich ciśnienie ( złagodzić w momencie skoków ciśnienia, np podczas rozruchu układu )

_________________
motylek
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 20:58   

Witam sprężyny zrobione z rurek ćiśnieniowych mają za zadanie amortyzować drgania silnika,a przy wachaczu działają jak przewód elastyczny.

_________________
baksowaty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA