Wysłany: 6 Grudzień 2009, 15:22 Pomoc przy projekcie
Witam... Chcialbym nieco podkrecic silniczek w mojej C3 (silniczek 1.4 SX 8v kat.)... niestety niedomiar wiedzy i rozsadek niepozwala mi pakowac co popadnie (w koncu nie chce nic uszkodzic)... wiec mam pytanie... co i jak byloby najsensowniej zrobic azeby z 74konikow dojsc chociaz do 110...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 16:19
Turbina dużo koni ci nie da w benzynce ale moment obrotowy byłby dużo większy a to bardzo ważne. Następnie możesz zwiększyć stopień sprężania planując odpowiednio głowicę oraz zwiększyć maksymalnie średnicę zaworów. Powiększyć trzeba także i wypolerować doloty. Po tych działaniach możesz spokojnie przekroczyć te 110KM...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
najgorzej bedzie ze srednica zaworow ;p za turbinka sie rozgladalem nie od dzis ;p i nie znalazlem dedykowanego modelu xD wiec jak widze bede miec troszke zabawy... na razie dokonalem malych modyfikacji na wydechu... tj koncowy tlumik zamienilem na przolotowy Mugen WM Sport oraz wstawilem stozek... na chwile obecna Tworze power rure xD
hmm... a co z komputerkiem?? po zmianie stopnia sprezania nie bedzie swirowac??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 16:44
Głowiczka to nie problem. Robiłem kilkanaście lat przy tym i nie raz się takie rzeczy robiło. Dorabiało się zawory i wstawiało większe gniazda. No i oczywiście planowanko, które to przynosi najlepszy efekt. Zwiększając stopień sprężania - zwiększasz sprawność silnika. Autko mniej pali i lepiej się zwija. Można jeszcze podrasować wałek rozrządu w Bydgoszczy. Ja bym właśnie zaczął od głowicy bo na tym najwięcej zyskasz!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tylko trzeba wiedziec co i jak... i wlasciwie miec gdzie to robic ;p a ja nawet garazu nie posiadam wiec to problemik xD na wstepie robie to co mozna na przyblokowym parkingu xD
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 19:21
Ja też wszystko na ulicy klecę
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
najwiekszym problemem bedzie raczej elektronika xD komputerek raczej bedzie swirowal xD a tak btw. nie wszystko da sie zrobic na ulicy xD
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 20:42
robson napisał/a:
Turbina dużo koni ci nie da w benzynce ale moment obrotowy byłby dużo większy a to bardzo ważne.
Właśnie uturbowienie to najlepszy sposób na znaczne zwiększenie mocy silnika. Weźmy np. stary silnik saaba 2.3 - bez turbiny rozwija 150KM, z turbinką nawet 250KM. Ostatnio czytałem fajny wątek na forum renalut megane jak jeden z forumowiczów dał do przeróbki swoją megane 1.6 16V i z ok. 100kM bez trudu zrobili mu 180KM tylko dodając turbinę - całe bebechy silnika bez zmian. Ostatecznie silnik mu wybuchł, ale była to wina tunera, który nie za bardzo się chyba znał na tym co robi...
W przypadku silnika wolnossącego w celu znacznego zwiększenia mocy jedynie mechaniczne modyfikacje wchodzą w grę, czyli przeróbka głowicy, wałka rozrządu, przepustnicy (w 90% przypadków przepustnice nie do końca się otwierają i wystarczy chwilę podłubać przy niej, żeby ją całkiem "odblokować" - pomagałem koledze to robić przy 206 S16 efekt: ok 8KM więcej potwierdzone na hamowni i silnik wyżej się kręcił o ok 200 obrotów), zaworek na dodocie do likwidacji fali stojącej w wyniku czego silnik szybciej zaczyna reagować na wciśnięty pedał. Ze stożkiem bym uważał bo nieraz przy zastosowaniu stożka trzeba zmieniać długość dolotu, bo w przeciwnym przypadku możesz nawet przydławić troszkę silnik; zastosowanie dynamicznego dolotu i jeszcze coś by się tam znalazło...
ogolnie to i tak bede potrzebowac pomocy x) hobbistyczne grzebanie czesto prowadzi do niepotrzebnych wizyt u fachowcow... a jesli chodzi o odprowadzanie spalin?? przy uturbowieniu zwieksza sie ich ilosc... wiec jaka rada o przyspieszenie odprowadzenia niepotrzebnych gazow poza pojazd??
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 21:26
Moim zdaniem jesli zacznie się już ingerwncja w silnik to nie można robic po jednej rzeczy tylko trzeba zrobić wszystko od razu i zestroić to wszystko na cacy a takie zabiegi to wydatem min 10 tys zł
Moim zdaniem jesli zacznie się już ingerwncja w silnik to nie można robic po jednej rzeczy tylko trzeba zrobić wszystko od razu i zestroić to wszystko na cacy a takie zabiegi to wydatem min 10 tys zł
zdarzaja sie milosnicy modyfikacji... np tacy jak ja... jednak mam doswiadczenie z samochodzikami pokroju poloneza gdzie zniszczenie pojazdu nie jest odczuwalne na portfelu i sumieniu xD
a jesli chodzi o koszta... zobaczymy ile mnie to bedzie kosztowac
to moze zbiore wszystkie pytania razem zeby nie zasmiecac forum ;p
wiec:
1. szlif glowicy - o ile najlepiej zwiekszyc srednice?? (rozumiem ze zwieksza to takze "obciazenie" na walku rozrzadu wiec czy takze zamieniac go na sportowy??)
2. turbosprezarka - ogolnie caly uklad dolotowy... wiec jaka turbosprezarke do tego silniczka polecacie i co zmienic na dolocie zeby efektywnie zwiekszyc moc a zarazem nie doprowadzic do zniszczenia silniczka po roq uzytkowania)
3. elektronika - do tego wszystkiego z pewnoscia dojdzie grzebanie przy komputerku i dokladanie ukladow elektronicznych ;p ale to juz raczej odstawie samochodzik do fachowca ale jesli chodzi o rady to jestem otwarty na propozycje
4. uklad wydechowy - na chwile obecna mam koncowke przelotowa WM Mugen SPORT ale na miejscu nadal pozostaje tlumik srodkowy i katalizator jakie zmiany radzicie tutaj??
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 21:33
jeśli chodzi o układ wydechowy to czeka cię zmiana wylotu na sportowy no i kompletne przerobienie wydechu lącznie z tłumikami na takie o większej średnicy co do turbiny to bedą potrzebne kute tłoki prawdopodobnie trzeba będzie przerobić dół silnika i odciążyć silnik trzeba też do tego będzie nowy program do kompa napisac a jesli wogóle chodzi o turbo to trzeba zobaczyć czy się zmieścisz pod maską bo nie dość że będzie trzeba rozbudować układ chłodzenia to i interculer będzie potrzebny i trzeba będzie doprowadzić do turbiny chłodzenie oleju sporo pracy i zabawy na bank dobrze będzie wymienić także dolot może throttle bodie no więc pozostaje tylko fantazja i komórka pieniędzy na to bo zliczając wszystkie te przeróbki na dobrych nowych częściach i robocizne u dobrego mechanika to ponad 10 tys spokojnie
no to mnie zrzuciles troszke na ziemie... xD ale wszystko da sie zrobic... a tak btw. we wrocku do wersji c2 1.6 vtr w pewnym zakladzie (nazwy nie pamietam) udalo sie wsadzic turbinke z intelcoolerem ;p wiec w c3 raczej o miejsce nie ma co sie martwic... a o dobrego fachowca sie nie martwie xD zaprzyjazniony mechanik lubi wyzwania... ogolnie to mniej wiecej wiem za czym sie rozgladac... mam nadzieje ze niedlugo rozpoczna sie prace xD aktualnie jedynie bodykit doszedl do mojej c3 i malutkie modyfikacje wnetrza... zaczalem od tego do czego fachowcow nie trzeba...
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 21:56
Nie no spoko tak tylko po krótce pisze co i jak bo szczerze mówiąc fachowcem od tematu turbin i sprężarek nie jestem ale tylko mniej więcej wiem co i jak no ale jeśli zwiększasz moc o prawie 100% to należało by popracowac także na czym co to zatrzyma bo hamowanie serią będzie wyglądało podobnie do jazdy autobusem z marmoladowymi kołami no i trzeba będzie pomyślec nad zawieszeniem bo to tez ważna sprawa przy większych mocach
wlasnie po to zalozylem temacik zeby wieciec co i jak xD w koncu jak odstawie samochodzik do fachowca to lepiej samemu zorientowac sie co bedzie najlepszym rozwiazaniem a co bedzie zbedne... no i zeby owy "fachowiec" za nic nie zdarl ze mnie skóry xD jesli chodzi o finanse
Ostatnio zmieniony przez matesik 6 Grudzień 2009, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum