Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Styczeń 2016, 23:08
henryxm, Pewnie prędzej czy później zrobisz ten patent co ja
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 332 Skąd: Goleniów
Wysłany: 27 Marzec 2016, 19:10
Co do przekaźnika pod schowkiem u mnie dopiero na zapłonie jest prąd na 3 stykach na 4 brak a tak nie ma na wyłączonym zapłonie. Czy mam problem z klimą przez takie braki. Wczoraj nagle panel mrygał i się zawiesił ale po resecie silnika działa. Na żółtych kablach pod maską jeszcze nie wiem jak z zasilaniem ale sprawdze.
xmirek
Mój samochód: xm 2,1 td
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbo diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: düsseldorf
Wysłany: 4 Lipiec 2016, 21:29 Robson bardzo dobra pomoc z opisem naprawy zasilania 821
Dzisiaj uruchomiłem moją klimatyzacje. Robson, odwaliłes kawał dobrej roboty. Dobry pomysł z tym połączeniem. Ja też zmostkowałem zasilanie przekaźnika 821 (kable obok skrzynki bezpieczników obok kierownicy) tak jak i ty. Chwała tobie, bo uprosciło mi robotę. Ale po kolei. Kima mi zgasła a tu lato za pasem - jestem optymistą i wierzę , że lato przyjdzie. Wyjąłem schowek i mierzę zasilanie na przekaźniku 821.
Jest 12 V, (Styk nr. 3) motor nie chodzi. Zapalam motor i na zasilaniu mam rylko 7 V i panel jest ciemny i klima nie chodz. Rozebrałem go (821) styki czyste, działanie bez zarzutu. Aby ominąć 821 dałem bezpośrednio z akumulatora 12 V na styk 5 w przekaźniku 821 - działa jak nowy, dałem dodatkowo prosto z akumulatora 12 V na styk 3 i działa wszysko, jak nowe!!!Zmostkowałem tak jak Robson opisał i mam spokój! Chwała tobie Robsonie. Chcę dodać do tematu moją uwagę - jeżeli przy wyłączonym silniku zasilanie jest 12 V a na pracującym silniku zasilanie ma tak jak u mnie tylko 7 V na wejściu i wyjściu (styki 3 i 5) - to winny jest kabel zasilający przekaźnik 821.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Lipiec 2016, 15:27
A mogli zrobić tak fabrycznie i nie byłoby problemu
Staram się rozwiązywać niedociągnięcia fabryki o ile mam czas....
Pomału XM staje się po ćwierćwieczu niezawodnym samochodem
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
xmirek
Mój samochód: xm 2,1 td
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbo diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: düsseldorf
Wysłany: 15 Lipiec 2016, 16:45
Masz racją Robson ale co byśmy my przy aucie robili. Dożcam fotke od przekaźnika 821.
Przekaznik 821. xm.jpg Piny 1 i 2 to zasilanie cewki, 3 wejście 12 V a 5 to wyjście an klima.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum