Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robson
22 Maj 2009, 22:10
2,5td-jaki olej
Autor Wiadomość
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 7 Grudzień 2008, 19:01   2,5td-jaki olej

Witam mam przejechane 253tys.km,jeżdzę na oleju syntetycznym między wymianami nie muszę go dolewać.Pytanie czy dalej syntetyk czy przejść na inny

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Grudzień 2008, 19:38   

Jeżeli cena syntetyku nie przeraża to trzeba lać dalej syntetyk. Ja jeżdżę na kompromisie czyli półsyntetyku.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
drlubicz


Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 26 Październik 2009, 20:21   

nie chce zakladać nowego wątku ale czy przy wymianie oleju a silniku z turbo faktycznie trzeba odpowietrzać turbinę lub kręcić na sucho rozrusznikiem

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Październik 2009, 20:54   

Turbina jest smarowana pod ciśnieniem, podobnie jak reszta silnika (panewki główne i korbowodowe, wałek rozrządu itd.) W sumie to olej spuszczamy tylko z miski olejowej a w całym układzie smarowania i tak go bardzo dużo zostaje. Nie ma sensu robić jakiś dziwnych kombinacji bo przecież jak by wszystko miało pracować na sucho w pierwszym momencie po zmianie oleju to zatarł by się wał korbowy i złapał na panewkach. Turbina i tak potrzebuje ciśnienia dopiero gdy wejdzie na obroty. Na jałowych obrotach, nawet pewno w pierwszych sekundach i gęstym oleju po prostu zaczyna się pomału rozpędzać. Najgorszym dla jej żywotności jest właśnie nie rozruch silnika a wyłączenie go nagle po dłuższej jeździe! Pompa olejowa nie podaje już oleju pod ciśnieniem a turbina może się jeszcze kręcić ponad 100000obr/min! To jest DLA NIE ZABÓJCZE.
Po wymianie oleju i filtra, brak ciśnienia w układzie to może jest ok 1sek. Natomiast turbina po wyłączeniu silnika może jeszcze się kręcić kilka minut! TU kiedyś napisałem coś na temat właśnie poprawnej eksploatacji auta z turbiną...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA