Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Podgrzewacz paliwa

Bogdan1217 - 12 Maj 2010, 23:25
Temat postu: Podgrzewacz paliwa
Czy podgrzewacz paliwa w 2.1 mk2 będzie powodował zapowietrzanie ,są tam jakieś zaworki ?Bo kopci bardzo tak jakby sie zapowietrzał (niebieski dym )
robson - 13 Maj 2010, 06:27

Kolega coś mało zwiedza nasze forum. A po za tym można skorzystać z wyszukiwarki :)

Podgrzewacz

Bogdan1217 - 13 Maj 2010, 10:11

Widziałem tylko opis tego "starszego " podgrzewacza ,w moim silniku jest inny ,więc załozyłem nowy wątek .
robson - 13 Maj 2010, 18:33

W twoim przypadku jest podobne rozwiązanie, tylko termostat jest założony zaraz przy plastikowym filtrze paliwa. Musisz zdemontować go, podobnie jak tu, usuwając cieniutką, metalową koronkę. Pod spodem będziesz miał gumowy oring uszczelniający, umiejscowiony na miniaturowym termostacie. Jest to najczęstsza przypadłość, powodująca zapowietrzanie się kładu paliwowego i niedomagań z tym związanych - brak mocy silnika, kopcenie i ciężkie odpalanie.
Bogdan1217 - 14 Maj 2010, 10:37

Wyciągnłem ten malutki termostat z podgrzewacza paliwa i .... dalej to samo kopci i słaba moc . Wcześniej to do 4 tys potrafoł dobrze ciągnąć a teraz powyzej 3 tys czuć ze sie dusi .
donalehandro - 14 Maj 2010, 11:25

niebieki dym moze byc pzyczyna usterki silnika np. uszkodzenie uszczelki pod glowica. jesli jednak auto zaczelo tracic moc proponuje sprawdzic stan filtra paliwa gdyz jesli jest niedrozny to pojazd slabnie. sprawdzic nalezy rowniez szczelnosc ukladu zasilania.
robson - 14 Maj 2010, 17:41

Bogdan1217 napisał/a:
Wyciągnłem ten malutki termostat z podgrzewacza paliwa i .... dalej to samo kopci i słaba moc . Wcześniej to do 4 tys potrafoł dobrze ciągnąć a teraz powyzej 3 tys czuć ze sie dusi .


Jestem ciekawy jak kolego to uszczelnił? Wyciągnięcie termostatu na pewno w niczym nie pomoże. Trzeba założyć nowe oringi aby układ był szczelny. Konkretnie to nie wiadomo czy to jest przyczyną. Najlepiej jest kupić filtr paliwa od benzyniaka. Jest to przeźroczysty, malutki filterek, który zakładamy bezpośrednio na przewód. Wtedy omijamy ten duży, plastikowy cylinder z filtrem i po pod pompowaniu paliwa gruszką, odpalamy autko. Wtedy będzie widać, czy leci powietrze, gdzieś z układu, czy nie leci. Szczególnie przy wyższych obrotach to widać bo jest większe podciśnienie i uwidaczniają się w ten sposób wszystkie nieszczelności. W ten sposób będzie już pewne, czy faktycznie jest gdzieś poza filtrem nieszczelność, czy nie. Jeżeli wynik będzie pozytywny, tzn., że jest nieszczelność to szukamy dalej, po przewodach aż do baku :) Jeżeli okaże się, że wszystko ok i silnik dostał wigoru, to znaczyło by, że zająć się trzeba filtrem paliwa. Warto zainwestować parę złociszy w taki filterek a efekt jest naprawdę miarodajny i obrazowy. Nie szukamy wtedy w ciemno :) Zamiast filterka można użyć przeźroczystego przewodu igelitowego, lecz jest to, wydaje się bardziej kłopotliwy sposób, gdyż jest on bardziej sztywny i średnica jego musi być dopasowana do końcówek, które występują w aucie. Filterki zazwyczaj mają ok 3 średnic na każdym z jego końców i na pewno nie ma problemu aby gumowy wąż nasunąć na niego. Polecam! :)

Bogdan1217 - 14 Maj 2010, 21:50

Filterek mam załozony juz dawno jako dodatkowy . Wyciągnęłem tylko ten miedziany termostat a resztę zostawiłem( ten walec plastikowy) .Filtr jest czysty i właśnie nie widać bąbelkow powietrza . Natomiast jak silnik pracuje i pompką pompowałem( tą ręczną gruchą) przestaje dymić . Wygląda na to ,ze pompka zasilająca słabo pompuje . Zepsuło mi się to podczas mrozow wtedy tak sie zapowietrzył ze zgasł .
henryxm - 15 Maj 2010, 11:14

Wyeliminuj pojedynczo elementy przed pompą wtryskową, sprawdź czy sama pompa wtryskowa pobiera dobrze paliwo,czyli podłącz butelkę z paliwem bezpośrednio z pompą( przekręcić kluczyk w stacyjce na grzanie świec,podpompować paliwo ręczna pompką w celu odpowietrzenia układu. Sprawdź też elektromagnes (odcinanie i otwieranie paliwa) na pompie (może być tam jakiś paproch,który powoduje utrudnienie w pobieraniu paliwa (uważaj by nie zgubić sprężynki zaworu). I jeśli teraz auto będzie pracować dobrze to możesz być już spokojny i szukać przyczyny na zasilaniu paliwa,w przeciwnym przypadku będzie to bardziej kosztowne.
Bogdan1217 - 15 Maj 2010, 11:47

W moim jest Lucas EPIC i nawet nie wiem gdzie jest elektromagnes otwierający dopływ paliwa . Kiedyś podłączałem paliwo z kanistra ale normalnie przez filtr i podgrzewacz ,kopcił nadal ale jak pompowałem ręczną pompką to przestawał kopcić i ładnie pracował .Reraz mam wyjęty ten mały termostat i mniej się dusi ale nadal dymi na niebiesko .

[ Dodano: 2010-05-19, 17:52 ]
Paliwo nie wyciekało przez podgrzewacz i teraz te nie wycieka ani nie sączy się więc zostawiłem stare oringi ,chyba podgrzewacz jest szczelny skoro nie widać wycieku . Za filtrem przed samą pompą mam przezroczystą rurkę i pecherzykow powietrza nie widać .

[ Dodano: 2010-05-24, 15:06 ]
Mam podłączone bezpośrednio do pompy z ominięciem podgrzewacza i ciągle jest to samo czyli dymi i jest slaby . Czyżby pompka zasilająca nawaliła ?

pedro - 8 Lipiec 2012, 10:16

sprawdź smok w baku... u mnie był taki syf że zasysał 1/5 powierzchni...
robson - 9 Lipiec 2012, 15:45

Bogdan1217 napisał/a:
Mam podłączone bezpośrednio do pompy z ominięciem podgrzewacza i ciągle jest to samo czyli dymi i jest slaby . Czyżby pompka zasilająca nawaliła ?

Pompki paliwa nie masz w baku. Pozostaje tylko pompę wtryskową uszczelnić...

mrjaso - 3 Styczeń 2013, 19:59

Witam. Czy to coś, co powoduje takie problemy w tym podgrzewaczu, to jakby termostat? Pytam ponieważ właśnie stwierdziłem tam nieszczelność i zabieram się za rozbieranie, a zastanawiam się czy to uszczelnić czy zakleić.
robson - 5 Styczeń 2013, 21:05

mrjaso, W twoim roczniku to termostat jest osobno (jak u mnie). Nieszczelność powodują oringi w zaślepce podgrzewacza, gdzie później zastosowano tam termostat.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group