Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Podnośnik szyby lewej przód pytanie ??

hakero144 - 27 Marzec 2015, 14:38
Temat postu: Podnośnik szyby lewej przód pytanie ??
Witam

Zepsuł mi się podnośnik szyby lewej przód i problem jest w tym że taki podnośnik trudno jest znaleźć używany za rozsądne pieniądze lub bądź nowy.
Z stąd moje pytanie czy można go zastąpić z innego modelu citroena np xantii>??

gronostaj - 27 Marzec 2015, 14:48

http://olx.pl/oferta/citr...html#0cae6ef0ec
gronostaj - 27 Marzec 2015, 14:49

Gość nie podał rocznika samochodu
hakero144 - 27 Marzec 2015, 16:48

Nie chodziło mi do c5 tylko do xma :D
Kemsey - 27 Marzec 2015, 18:15

Wyjmij swój, kup linkę rowerową i wymień sam, bo to pewnie się tylko linka zerwała.
gronostaj - 27 Marzec 2015, 23:12

Z linką to jest 3 razy więcej pracy z nawijaniem tego dziadostwa. Ja na tył kupiłem z mechanizmem za 40 pln
MANFRED11111 - 27 Marzec 2015, 23:57
Temat postu: Podnosnik szyby lewej przód pytanie??
Witam,ten podnosnik szyby to do mkI czyII?,Ja ogłaszam na olx do sprzedania kompletne ;-)
Jak by co... to z rabatami i kartą stałego klienta będze :-)
http://olx.pl/oferta/citr...D5-ID7CpML.html
Pozdrawiam

hakero144 - 28 Marzec 2015, 11:34

do mkII ale wydaje mi się że znaczenia nie ma byle był elektryczny i lewy przód :D
Qrli - 29 Marzec 2015, 09:15

Panie Hakero jakby wszytscy robili jak Pan że im sie nie chce linki wymienić tylko od razu cały mechanizm to już nie długo nie bedzie w ogóle mechanizmów dostepnych. Linka ma swoje lata i się ja powinno raz na 15 lat wymienic. Kupisz pan używke to też Panu niedługo poleci. A tak nowa linka to bedzie spokój na 12-15 lat i jak dobrze nasmarujesz pan smarem to moze i nawet dłuzej. Wymiana linki wcale nie jest skomplikowana robłem juz to z 5 razy do innych Xmów innej mozliwości niema. Chyba że to nie linka pękła albo cos innego. Ale te mechanizmy sie nie psują. Wystarczy piny poprzeczyszczać czsami kontakt spayem.

Wersja Y3 ma inne niż Y4. Znarzają sie też podnoścniki z Y3 w Y4 ale to tylko 95 rok. WIec polecam wyciagnąć i zobaczyć.

jedras.gda - 29 Marzec 2015, 13:46

Qrli, to byś się jeszcze pochwalił jak linkę zakuwasz. Kiedyś próbowałem wymienić jedną pękniętą, ale przy robieniu końcówki straciłem cierpliwość :roll:
dejnekomirek - 29 Marzec 2015, 16:10

Bardzo latwo robi sie to przez naciagniecie na linke tulejki o odpowiedniej srednicy, zrobionej , np. ze sruby przewierconej odpowiedniej srednicy wiertlem i po ustaleniu wymiaru linki lutuje lutem twardym od strony konca linki. Trzyma bez problemow. Istotny jest odpowiedni wymiar linki. W przypadku jesli stara linka pekla z powodu korozji, ciezko ustalic jej dlugosc, tak , aby odbojowe sprezyny byly odpowiednio napiete.
Qrli - 29 Marzec 2015, 19:08

Jędras GDA: Linke zaciskasz połączeniem kablowym o najmniejszym rozmiarze. Później kątówką mozna ją doszlifować zeby lepiej naszło w tą spiralę.

Dejnekomirek: Nie musi długość linki być super dokładna bo przecież jest regulacja na tych białych ząbkowych końcach mechanizmu. Długość linki może nawet różnić sie do 3 centymetrów. Przekładasz 2 cześci starej linki i przymierzasz do nowej.

Qrli - 29 Marzec 2015, 22:44

Chodzi o takie złącze oczywiście. Odciąć kawałek i plastikową część stopić zapalniczką. Pozostałość służy do zarobienia linki rowerowej w celu adaptacji do mechanizmu.
hakero144 - 30 Marzec 2015, 22:12

Panowie szukam mechanizmu podnoszenia szyby gdyż szanowny pan Niemiec mi go wymontował i pod parł kołkiem szybę więc w ogóle go nie posiadam dlatego to moje zapytanie :D
Qrli - 30 Marzec 2015, 23:03

Standard. Nie wiem czego bezmózgi niemieckie tak robią. 2 razy już sprowadzałem auto z Niemiec z takim problemem, A jak się raz zapytałem gdzie stary mechanizm, ze sobie linkę wymienię to się zdenerwował i krzyczał że nie sprzeda że na złom wywiezie! (Kemsey świadkiem) to był wtedy XM druga podobna sytuacja Scenik... szkoda gadać.

Jestem Kolego Hakero w stanie tobie pomóc. Mam jeden silniczek sam od wersji Y4 i mechanizm zerwany od Y3 u znajomego spróbuje teraz jak będę na święta zrobić z dwóch jeden i powinno działać. Dam Ci znać.

Mechanizm od Y4 LP jest bardzo ciężko znaleźć wynika to własnie z bezmyślności takich ludzi jak poprzedni właściciele z Niemiec. Jest jeden mechanizm na internecie tutaj:

http://kleinanzeigen.ebay...3668?ref=search

Jeszcze kilka dni temu stał po 50 euro ale jak widać zbyt duże zainteresowanie i się podniósł na 100 Euro.

hakero144 - 31 Marzec 2015, 17:59

Dzięki za informacje poczekam czy się Panu uda zmontować ten mechanizm, a sam jeszcze spróbuje zadzwonić do Niemca co brałem auto może się gdzieś mu wala ten silnik
staszek - 2 Kwiecień 2015, 18:04

Nie ma co kombinować - żaden w to miejsce nie pasuje prócz właściwego.
Tu jest jakiś ale nie podoba mi się silnik. Jednak blok na silniku odpowiada.
http://allegro.pl/citroen...5054473429.html

hakero144 - 12 Kwiecień 2015, 21:34

Odnawiam moje pytanie czy ktoś jest może w posiadaniu na sprzedaż elektrycznego podnośnika lewej przedniej szyby na 8 pinów do citroena xm Y4
Qrli - 13 Kwiecień 2015, 20:50

Mam skompletowąłem wszystko działa, nie zdążyłem tylko linki wymienić w te święta, poproszę Kemseya aby to zrobił i dam Ci znać. Proszę o cierpliwość.
hakero144 - 14 Kwiecień 2015, 14:07

Miło wiedzieć , to czekam spokojnie na informacje :-o
white_duck - 25 Maj 2015, 23:12

W automacie zaraz po zakupie miałem obie szyby przednie podparte przyssawkami. Lepsze to niż drewniane kołki, ale coś z tym trzeba było zrobić :-)
Okazało się, że z obu stron tylko linki wymagały wymiany, same mechanizmy były OK. Zresztą, allegrowa cena 400zł za podnośnik LP skutecznie motywuje do naprawy tego co jest :) Poświęciliśmy z ojcem trochę czasu i teraz obie szyby działają doskonale. Wystarczyły linki rowerowe + małe złączki wyciągnięte z kostki elektrycznej i trochę cierpliwości.

W sobotę strzeliła mi linka w drzwiach LP w kombiaku i musiałem się jeszcze raz zabrać za wymianę. Przy okazji zrobiłem kilka fotek, może się to komuś przyda. Oczywiście, nie ponoszę żadnej odpowiedzialności, jak komuś coś nie wyjdzie albo coś uszkodzi, mi się udało tak jak na zdjęciach i tak działa :) Najważniejsze: chcącemu nie dzieje się krzywda :->

Zdejmujemy boczek i... w moim przypadku dowiedziałem się, że ktoś już był tam przede mną. Dodatkowym dowodem był napisem "XM" wykonany markerem, jakżeby inaczej, na silniku podnośnika szyby. Poprzedni właściciel, Niemiec, najwyraźniej już raz miał zerwaną linkę i włożył używkę :-o


Nakrętki trzymające mechanizm, oryginalnie są ukryte pod matą wygłuszającą.


Ślizg i zaczep do szyby najlepiej rozłączyć przy szybie wysuniętej do niecałej połowy. Normalnie biała część stanowi jedność, ale u mnie już była rozpołowiona.


A to kostka, nie szarpiemy tylko wyciągamy czerwony element i samo schodzi :)


A tak wygląda nasz mechanizm po wyciągnięciu:


Po odkręceniu metalowej obudowy na 3 wkręty TORX-20 mamy dostęp do kółeczka i linek:


A to jest nasz ślizg i sposób zaczepienia linek.


Zdjęcie z gatunku - nie powtarzać! Nie zostawiajcie tak tej łatwej do zaczepienia linki, tylko tę dolną odwińcie jeden obrót a tę górną raz zawińcie. Jak zostawicie jak na zdjęciu, to przy jednej z granicznych pozycji działania podnośnika, linka będzie się łamać i jednocześnie niszczyć plastikowe kółeczko. Zaraz to poprawiłem o ten jeden obrót linki, tylko zapomniałem zrobić zdjęcia.


A tu złączki z kostki elektrycznej. Takimi Złączkami zakułem linki na ich końcach, później obciąłem wystające śrubeczki i dodatkowo polutowałem.


Przy montażu we dwie osoby nie ma problemu, ale samemu musiałem sobie radzić i trytytkami ścisnąłem obie sprężynki na czas montażu nowych linek. Na czas montażu trzeba je ścisnąć do oporu, nie zostawiać ani trochę luzu.


Jak już miałem nawinięte linki i ścisnięte sprężynki to przyszła pora na zaczepienie do ślizgu. Jedna linka musi być zaczepiona do ślizgu i tym ślizgiem ją napinamy a druga musi być zakuta tak na styk, żeby tylko udało się ją włożyć w ślizg napinając przez pociągnięcie jej np. kombinerkami. Jak zakucie wskoczy w ślizg to rozcinamy trytytki i sprężynki ładnie napinają linki.


Jak już macie zakute i założone linki to lepiej nie ucinać ich od razu na wymiar. Rozsądniej będzie zostawić ich więcej i podłączyć mechanizm by sprawdzić nawijanie oraz pracę ślizgu, czy wszystko działa jak należy od dołu do góry. Dopiero jak się upewnimy, to wtedy można spokojnie uciąć linki.


Na koniec zostaje włożenie mechanizmu w drzwi. Istna katorga, ale da się to zrobić, chociaż z początku wydaje się to niemożliwe :-D

Może ktoś ma lepszy pomysł jak się za to zabrać albo pewniejszy sposób zakuwania linek, jak tak, to sam się chętnie dowiem. Tymczasem, zostawiam to tutaj, może akurat komuś pomoże te kilka zdjęć.

PS. W automacie miałem kółeczko wytarte zaraz przy zaczepie linki, tak, że nawet nowa linka blokowała się między rowkami i nie działało. Jak komuś się tak zdarzy, to w moim przypadku wystarczyło trochę Poxiliny i wyszlifowanie rowka przy pomocy miniszlifierki z odpowiednią końcówką.

Wodnikczek - 26 Maj 2015, 22:29

W moim przypadku się nie pierdzieliłem zakupiłem zestaw na praczy i naprawienie obyło się bez problemów
mzjr - 28 Maj 2015, 11:12

Wodnikczek napisał/a:
W moim przypadku się nie pierdzieliłem zakupiłem zestaw na praczy i naprawienie obyło się bez problemów

A są jeszcze dostępne te zestawy? Ile worków złota?

wojtis1990 - 28 Maj 2015, 11:16

mzjr, są po 100 zł.
Wodnikczek - 28 Maj 2015, 11:48

90 zł telefon a zdjęciu dzwoń. Działa jak nowa + warto wymienić ślisk szyby dostępny w aso za 13 zł
Qrli - 31 Maj 2015, 12:43

Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.
grigori333 - 31 Maj 2015, 12:48

Qrli napisał/a:
Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.
We wszystkich autach robisz takie rzeźby?
Co oryginał to oryginał.

diodalodz - 31 Maj 2015, 18:04

grigori333 napisał/a:
Co oryginał to oryginał.

W przypadku Citroena nawet chińczycy by lepiej zrobili. Za takie złe zaprojektowanie XMa powinno się do nich strzelać. Wszystko we wnętrzu jest wykonane tak, że działa o ile nikt tego nie dotyka. A w komorze silnika jest zasada nieoszczędzania miejsca + brak zabezpieczeń.

MANFRED11111 - 31 Maj 2015, 19:29
Temat postu: Podnośnik szyby lewy przód pytanie??
diadolaz myślę że nie masz pojęcia o złym zaprojektowaniu auta przez inżynierów,polecam w "" reno espace II 3.0v6 ,za takie zagospodarowanie komory silnika powinno się wieszać na.....za .....nawet koniuszka palca nie wciszniesz :-|
Pozdrawiam
MANFRED11111

white_duck - 31 Maj 2015, 20:05

grigori333 napisał/a:
Qrli napisał/a:
Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.
We wszystkich autach robisz takie rzeźby?
Co oryginał to oryginał.

Jaka to rzeźba? Rzeźbą byłoby połączenie zerwanej linki przy pomocy sznurówki, zastąpienie podnośnika losowym mechanizem np. z Opla, przeróbką na korbę albo w ogóle podłożenie drewnianego kołka pod szybę.
Wymianiając tylko linki na nowe nie robi się nic złego, tym bardziej, że linka to tylko linka i o ile będzie dobrze zakuta to absolutnie nic się nie zmienia w sposobie działania całego mechanizmu. Szyba podnosi się dokładnie tak samo jak w oryginale.
Rzeźbą było wkładanie silników z Fiata 125p do wszystkiego co zagraniczne i zepsute, rzeźbą było i jest ucinanie oryginalnych kostek radiowych i lepienie kabli na taśmę izolacyjną zamiast zastosować przejściówkę na ISO, rzeźbą było i jest lanie płynów z koparek do układu hydrauliki w cytrynach, czyli rzeźbą jest wszystko co w rażący sposób wpływa na całość i do tego zwykle robi więcej złego niż dobrego, ale zwykła wymiana linek pod rzeźbę się nie kwalifikuje.

robson - 23 Styczeń 2018, 12:33

Niestety podrożało do 119zł ale cud, że można jeszcze takie coś zakupić ;)
U mnie już żadna szyba nie działa ale porobili płatne autostrady to muszę wychodzić z auta gdy na dworze pizga :-/

Filmik z YT wklejam bo może się komuś przydać jak to wygląda ;)


Małek - 19 Sierpień 2018, 11:49

A, ten zestaw będzie pasował do szyb w tylnych drzwiach?? A i są może jakieś schematy podglądowe jak te mechanizmy są montowane w drzwiach i jak się je demontuje (przód i tył)?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group