Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Wibracje na kierownicy

piotr88ek - 3 Grudzień 2013, 21:26
Temat postu: Wibracje na kierownicy
Witam, mój problem polega na tym, że gdy prędkość dochodzi do ok. 100km/h zaczyna wibrować kierownica. Przy jeździe do tej prędkości, jak i powyżej 120-130km/h wibracji nie ma. Dodam, że podobną sytuację miałem na letnich oponach, jednak nie wibrowało tak mocno jak teraz. Tydzień temu zmieniłem opony na zimówki. Dodam także, że oponiarze mięli problem z wyważeniem prawego przedniego koła. Wcześniej, na letnich oponach było tam także dużo naklejonych wyważników. Coś nie tak z felgą?
wojtis1990 - 3 Grudzień 2013, 21:29

Może być coś nie tak z felgą ( krzywa ), może być koło źle wyważone, albo luzy w układzie kierowniczym ( końcówki, sworznie ).
Tak na szybko, zamień koło tył na przód - przód na tył i jak to nie pomoże to na diagnostykę na szarpaki - daj chłopu na piwko i niech szuka luzów.

CITROfun2 - 3 Grudzień 2013, 22:12

Zacznij od przełożenia na tył tego kołą z któym był kłopot na wyważarce.
Obejrzyj do dobrze jak bedzie zdjęte - czy nie ma " jaja" czy nie jest scentrowane w osi , czy nie ma babla na obwodzie opony.

jesli po zmianie nie przestanie bić - poszukaj na drugiej oponie - tego samego.

potem zobacz czy nie urwało odważników na feldze( czaem na dziurze lub krawęzniku tak sie dzieje)

jeśli dalej nic- zmnień zakład w którym wyważasz opony (słabeusze sa wszędzie)
Miedzyczasie - gdy jedziesz 90 na równym - lekko dotknij hamulca - jesli lekko zadrzy to krzywe sa tez tarcze hamulcowe :)

jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE :)

ppowodzenia

wojtis1990 - 3 Grudzień 2013, 22:15

CITROfun2 napisał/a:
Obejrzyj do dobrze jak bedzie zdjęte - czy nie ma " jaja" czy nie jest scentrowane w osi , czy nie ma babla na obwodzie opony.

piotr88ek, pisał, że na letnich miał to samo więc to na pewno nie będzie wina opony.

CITROfun2 - 3 Grudzień 2013, 23:10

może ma dziure pod domem... i załatwieł również LETNIE :mrgreen:
sasun71 - 3 Grudzień 2013, 23:45

piotr88ek, załatw używaną felge inna i wymień skoro problemy bo zaś ucierpią na tym łozyska jak taka kiepska, a te próby i przekładki też kosztuja..
wojtis1990 - 4 Grudzień 2013, 08:05

sasun71, no weź przestań, klucz do kół i lewarek powinien mieć to sam sobie przełoży :lol:
sasun71 - 4 Grudzień 2013, 09:56

wojtis1990, chodziło mnie o felgę-lepiej zmienić na inna i po problemie skoro ta pewnie krzywa i trzęsie...felga to chyba nie majątek,sam kupiłem do swojego bo mnie powietrze puszczała za 30zł-szybsze rozwiązanie niż szukanie i prostowanie w moim przypadku ;-)
puggiblue - 4 Grudzień 2013, 11:30

piotr88ek... a na koniec sprawdź łożyska w kołach, czy nie mają luzów.
CITROfun2 - 9 Grudzień 2013, 22:44

piotr88ek:

I jak postępy w poszukiwaniu "duchów w kołach " ?

Slawkowski - 10 Grudzień 2013, 13:13

Masz felgi stalowe czy aluski ? a jeżeli aluski to czy oryginalne czy nie ?

Oryginalne aluski nie są przelotowe (bez dziury) i wyważanie ich wymaga odpowiedniego sprzętu, z tego co się zorientowałem, to u mnie w mieście tylko jeden warsztat ma maszynę do takich felg (u nich jest duża szansa na dobre wyważenie kół).

Miałem zresztą problem z drganiami na kierownicy przy ok. 110-120 km/h. Wymieniłem profilaktycznie jedną felgę bo była dość mocno przytarta, przy wymianie opon na letnie (wiosną) standardowo wyważyłem koła, zrobiłem geometrię, robiłem zawieszenie (końcówki drążków, sworznie...) i było dużo lepiej ale bardzo minimalne bicie wg mnie jeszcze zostało (niewyczuwalne dla pasażerów), w sumie przestałem zwracać na to uwagę.
Obecnie minimalne drgania czuję poniżej 100 km/h, ale jestem przed regeneracją przekładni kierowniczej, bo niedawno mechanior stwierdził wycieki (wcześniej wymieniał oring), zresztą pojękuje mi przy kręceniu kierownicą w lewo, gdy auto stoi a czasami nawet gdy powolutku się toczy. Także mam podejrzenie, że przekładnia nie była w najlepszej kondycji już wtedy kiedy nabyłem auto (koniec marca br.) i jest duże prawdopodobieństwo, że przez nią występowały też bicia na kierownicy.
Wszystko się okaże za ok. tydzień jak regeneracja i montaż maglownicy przebiegnie bez problemów.

__Robert__ - 7 Lipiec 2014, 22:50

Slawkowski napisał/a:

Wszystko się okaże za ok. tydzień jak regeneracja i montaż maglownicy przebiegnie bez problemów.



:-D :-D minęło Bogu dzięki kilka miesięcy, a odpowiedzi brak, żal :-(

kamcel14 - 8 Listopad 2014, 10:01

piotr88ek, Ja miałem tą samą sytuację. Pomogło wyważenie kół. Po tym problem zniknął.
citromek - 9 Listopad 2014, 21:40

Czasem winę za wibracje ponoszą też krzywe tarcze hamulcowe - te się nasilają przy większych prędkościach i podczas hamowania z dużych prędkości !
agnas - 25 Czerwiec 2019, 22:45

CITROfun2 napisał/a:
jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE :)

ppowodzenia


No błagam, diagnosta jak sie patrzy! Po co szukać, lepiej od razu sprzedać i szukać w kolejnym, bo przecież następny będzie doskonały. Takich "geniuszy" tu potrzebujemy.
Ręcę mi opadają...

mariuszcytryna - 27 Czerwiec 2019, 21:32

Kolega napisał że na letnich też wibruje.Myślę że istotne jest pytanie,czy opony ma na felgach ,czy opony przekłada.Bo jak przekłada to na pewno jest to wina felgi.
jaro324 - 3 Lipiec 2019, 21:28

Kolega pisał to z sześć lat temu :mrgreen: :mrgreen:
blue_spark - 18 Listopad 2023, 22:24

Chciałbym odgrzać kotleta.
mam zimówki 195/65/15 cisza i spokój. A na letnich 205/55/16 lekkie drżenia przy 100-120 km/h. Miałem poprzednio letnie 215/45/17 i to samo. Może wina opon 17 i teraz 16 mam Imperiale - może są za twarde.
Czy ktoś z Was ma może np fuldę na lato w rozmiarze 205/55/16 i mógłby się wypowiedzieć, czy ta opona jest bardziej miękka.

waldek40 - 19 Listopad 2023, 05:01

fuldy u mnie podpadły i zapewne nie kupie opon tej firmy, kupione jako nowe x lat temu i walka przez cały okres letni z biciem kół przy wyższych prędkościach, wywarzane u czterech różnych wulkanizatorów przekładane koła z przodu na tył i odwrotnie i zero poprawy, po zmianie kół na zimowe problem z biciem ustąpił , teraz to już wiem że w takim przypadku trzeba reklamować opony lub jest jeszcze metoda wyważania kół na samochodzie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group