Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Problem z kodem

gronostaj - 2009-02-22, 10:23

Pomocy !!!! kłopoty z kodem . Citroen xm MKII
robert - 2009-02-22, 11:17

Sprecyzuj co się dzieje, bo nikt nie jest jasnowidzem (bynajmniej się nikt nie przyznał do tej pory).
gronostaj - 2009-02-22, 12:23

w sumie to po duzej części moja wina.Nie miałem kodu 4 cyfr.. od poprzedniego wlaściciela.klawiatura byla odpieta zawsze i cytryna odpalała normalnie.Wczoraj zapiołem klawiature i poszedłem na ryzyko.Stan początkowy był taki że świeciła sie czerwona lampka a przy przekręceniu kluczyka i próbie uruchomienia wskakiwała na zieloną i ok . Ale po godzinie się wszystko wykrzaczyło i ecu przypomniało sobie stary kod chyba.Problem jest taki czy da się toi jakoś obejść bo już słyszałem że można wpisać 0000 i odpiąć klawiature i powinno zaskoczyć ale nic z tego.Niewiem czy teraz nie muszę wymienić tego całego ecu ale nie mam pewności czy to wystarczy.Generalnie wolałbym to obejść jakos :-D bo aso to mi się nie uśmiecha .Za podpowiedzi z góry dziękuje
ANETA. - 2009-02-22, 13:39

Najwięcej informacji na ten temat udzieli ci Robson ( on te auto zna od A do Z ) tylko musisz poczekać aż pojawi się na forum. Wieczorem powinien się pojawić. Pozdrawiam
gronostaj - 2009-02-22, 13:46

To ta aneta z obrazka? hehe .Będe czekał a samochód to już
na pewno
;-)

ANETA. - 2009-02-22, 13:48

z każdej sytuacji jest jakieś wyjście ;-) pozdrawiam
robson - 2009-02-22, 16:29

Sprawa wygląda tak:
Jak odłączysz na zgaszonym silniku immo nie zerując kodu to autko nie powinno odpalić. Jednak, jeżeli zrobisz to na pracującym silniku, to komp nie będzie się już komunikował z klawiaturką i żądał wbicia kodu.
Ta klawiaturka kodowa ma połączenie z kompem silnika. Teraz po odłączeniu i nie wyzerowaniu nie znasz kodu. Kod jest zapisany dalej w ECU kompa, czyli nie odpalisz i nie masz możliwości wyzerowania kodu bo nie znasz starego kodu. Ktoś zrobił błąd właśnie, że nie wyzerował tego kodu. Ale i z tego jest wyjście. Trzeba sczytać ten kod z kompa. Zrobi ci to nawet gościu od TV ;)

robson - 2009-02-27, 16:38

Na przyszłość to: Wciskasz swój prawidłowy kod, potem naciskasz "C" a potem wklepujesz 0000 potem "C" później znowu 0000 i "C". Klawiaturka zapiszczy ze ze dwa razy i zamruga, potwierdzając przyjęcie kodu. Można po tym zabiegu wyłączyć i włączyć zapłon aby sprawdzić czy kod działa. Auto powinno odpalić bez wprowadzania kodu. Po odłączeniu tej klawiaturki z wyzerowanym kodem można też spokojnie odpalić :)
albineka1 - 2012-08-11, 15:36

Witam proszę o pomoc jak sczytać ten kod z kompa mam lexie jak chcę się połączyć z ecu to przed połączeniem wyświetla komunikat ,że w przypadku braku połączenia z ecu trzeba podać kod wtedy się połączy jak to rozgryźć skoro nie wiem jaki jest . Klawiatura jest sprawdzona przez lexie i jest sprawna.
Jacoll - 2012-08-11, 15:53

albineka1, To jak nim jeździłeś ?? Przed odpaleniem trza podać. ;-) Załącz stacyjkę, podaj kod i wtedy powinno połączyć. :roll: No chyba, że się mylę. :-?
albineka1 - 2012-08-11, 16:22

kupiłem z zatartym silnikiem a sprzedający nie podał mi kodu
Jacoll - 2012-08-11, 19:56

albineka1 napisał/a:
sprzedający nie podał mi kodu


Nie masz z nim kontaktu ?? Ciężko będzie cosik wywojować bez tych czterech cyferek. :-/ Może jeszcze coś poradzą koledzy z większą wiedzą. :roll:

robert - 2012-08-12, 10:26

No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.
albineka1 - 2012-08-12, 10:29

komputer mam drugi i jest ten sam objaw czy to możliwe ,że drugi
też uszkodzony

robert - 2012-08-12, 10:33

A pali ci się zielona dioda na klawiaturce?
Jeżeli pali się zielona dioda to znaczy że wina nie leży po stronie komputera

albineka1 - 2012-08-12, 10:35

jak wyjmę kluczyk to po pewnym czasie mruga czerwona .A przy włączonym zapłonie świeci czerwona nie mrugając
robson - 2012-08-12, 11:08

albineka1 napisał/a:
jak wyjmę kluczyk to po pewnym czasie mruga czerwona .A przy włączonym zapłonie świeci czerwona nie mrugając

To prawidłowy objaw. Później wciskasz kod i powinna zaświecić się zielona dioda. Znak, że możesz odpalać ;)

albineka1 - 2012-08-12, 11:10

tylko ja nie znam kodu
robson - 2012-08-12, 11:26

albineka1, No ale słyszałem, że masz drugi komputer. Do niego też nie masz kodu? A tak a propos: to jaki silnik masz? Co to za pojemność 2cm³ ?!
albineka1 - 2012-08-12, 11:59

silnik 2.1 TD 1997r nie wiem dlaczego ale w o mnie nie mogę wpisać wszystkiego próbowałem różnie .
albineka1 - 2012-08-12, 14:07

Nawiązując do wcześniejszego postu kupiłem xantie z uszkodzonym silnikiem (silnik był tak zajechany ,że dawno takiego nie widziałem ale odpalał ) Prosząc sprzedającego o kod do klawiatury odpowiedział mi , że on go nie zna tylko niczego tam mam nie przyciskać i broń boże grzebać i faktycznie działała nie wiem jakim cudem ale na 100% po czerwonej diodzie zapalała się zielona.Po zdiagnozowaniu silnika doszedłem do wniosku ,że naprawa jest nie opłacalna lepszym wyjściem jest zakup drugiego i tak też uczyniłem.Zamontowałem i odpaliłem drugi pracował do momentu kiedy po prostu zgasł i okazało się że przepalił się bezpiecznik pod kierownicą nie wiem z jakiego powodu drugi po prawej stronie z góry .Pomyślałem sobie wtedy bezpiecznik jak bezpiecznik wsadzę drugi .Od tego momentu do dnia dzisiejszego nie udało mi się uruchomić silnika.Klawiatura działa poprawnie jak wyjmę kluczyk ze stacyjki po pewnym czasie mruga czerwona dioda a jak włożę to świeci się nie mruga .Po trzykrotnej próbie wbicia jakiegokolwiek kodu zaczyna piszczeć czyli objaw jak najbardziej poprawny.Zagłębiając się w temat immo w citroenach doszedłem do wniosku ,że nie ugryzę tematu bez podłączenia się ECU. Kupiłem LEXIE bo i tak po wymianie silnika będę musiał wykasować błędy i po poprzednich partaczach sprawdzić wszystkie czujniki. Wszyscy podają informację ,że tylko ona może wejść do ECU i tam odczytam sobie kod i co się okazało ,super LEXIA komunikuje się ze wszystkim śmiga sobie po całym samochodzie oprócz ECU. Jak chcę tam wejść to wyskakuje komunikat W PRZYPADKU BRAKU KOMUNIKACJI Z KALKULATOREM MOŻE BYĆ ŻĄDANY KOD I nie może nawiązać komunikacji ECU.Proszę o pomoc osoby, które naprawdę coś wiedzą ,znają temat i mogą mi pomóc mi już kończą się pomysły może nie potrafię wejść w ECU coś źle robię lub mam złe oprogramowanie i może ja się zbyt mocno w temat zagłębiłem ,a sprawa jest bardzo prosta . Z góry dziękuje.
grigori333 - 2012-08-13, 08:08

albineka1 napisał/a:
W PRZYPADKU BRAKU KOMUNIKACJI Z KALKULATOREM MOŻE BYĆ ŻĄDANY KOD

A czasem nie chodzi o kod PIN ???
Ja u siebie żeby połączyć się z BSI muszę znać właśnie ten kod .

henryxm - 2012-08-13, 09:48

robert napisał/a:
No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.

Według mnie nie jest.Immobiliser po otrzymaniu napięcia z przekaźnika podaje( odblokowuje komputer silnika) na PIN 31 i 44. I teraz czy do immobilisera jest podane tylko napięcie V ? Patrząc na schemat wygląda tak .

albineka1 - 2012-08-13, 10:04

Witam
A co to jest A15 ja mam klawiaturę tu wydaje mi się ,że jest pętla na stacyjce chyba , że się mylę :-)

henryxm - 2012-08-13, 10:30

albineka1 napisał/a:
A co to jest A15

To jest immobiliser.

albineka1 - 2012-08-13, 10:46

To w którym miejscu się znajduje immobiliser . Gdzie go szukać
Jacoll - 2012-08-13, 19:05

henryxm napisał/a:
robert napisał/a:
No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.

Według mnie nie jest.


Jednak chyba jest. :roll: Przeciez przy awarii klawiatury wymieniasz ja na inna i po wklepaniu swojego kodu odpalisz. Natomiast wymieniajac kompa trzeba znac kod jaki ostatnio zostal w nim zapisany.

robert - 2012-08-13, 20:24

Ja jednak podtrzymam swoje zdanie. Kiedyś Baksowaty i Robson zamienili się kompami i trzeba było wpisywać kod od tego świeżo włożonego kompa. Więc albo iimmobiliser komunikuje się z kompem, albo ma charakter wykonawczy komend komputera.
albineka1 - 2012-08-13, 21:31

henryxm napisał/a:
schemat wygląda tak .



ten schemat nie jest od 2.1TD z 97r

henryxm - 2012-08-14, 11:02

albineka1, Dlaczego tak sądzisz? Czym ma się różnić schemat 97r od 98r?
albineka1 - 2012-08-14, 12:13

henryxm napisał/a:
albineka1, Dlaczego tak sądzisz? Czym ma się różnić schemat 97r od 98r?



Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera w stacyjce a H 11 to kontrolka silnika czyli w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej .Sprawdzałem w moim samochodzie i wygląda to tak po przekręceniu kluczyka w stacyjce w zacisku 31 jest 12V natomiast w zacisku 44 jet cisza a przewód prowadzi do listwy na pompie wtryskowej . Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu lub od tego co ma główny zawór odcinający dopływ paliwa w pompie . Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut.To tak jak np w fordze (oczywiście bardzo ogólnie) prosty sposób ominięcia immo doprowadzasz przewód plusowy do zaworu a immo przestaje działać.W moim modelu zasada odcięcia immo a zarazem uruchomienia pompy jest troszkę inna.

albineka1 - 2012-08-14, 12:31

A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie.Chodzi mi o numery.
Jacoll - 2012-08-14, 12:34

albineka1, Zerknij na ten schemat. Może to cosik rozjaśni.

Mam jeszcze prośbę - wpisz w profilu model pojazdu. Masz podane citroen i na tym koniec.

grigori333 - 2012-08-14, 12:42

albineka1 napisał/a:
A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie

Podaj ten VIN to zobaczymy .

albineka1 - 2012-08-14, 12:47

Zerknę tylko jestem umówiony z wielki magiem od immo kazał zabrać ze sobą klawiaturę i komputer . Zobaczę co wyczaruje bo jak pierwszy raz dzwoniłem to twierdził ,że do odblokowania potrzebuje tylko klawiatury :-) ponoć bardzo dobrze zna temat tak się chwalił . :?:
albineka1 - 2012-08-14, 12:55

grigori333 napisał/a:
albineka1 napisał/a:
A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie

Podaj ten VIN to zobaczymy .


VF7X15G00005G3250

grigori333 - 2012-08-14, 13:25

Na razie nie dam rady , dowództwo przyjechało a trzeba troszkę poszperać .
henryxm - 2012-08-14, 14:06

albineka1 napisał/a:
Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu

...jest to schemat sterowania silnika z systemem Lucas EPIC.
albineka1 napisał/a:
Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera

Tak
albineka1 napisał/a:
H 11 to kontrolka silnika

Tak
albineka1 napisał/a:
w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej

A15 to klawiatura
albineka1 napisał/a:
Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut

Wszystko masz czyli do dzieła

albineka1 - 2012-08-14, 18:13

henryxm napisał/a:
albineka1 napisał/a:
Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu

...jest to schemat sterowania silnika z systemem Lucas EPIC.
To nie jest schemat sterownika.
--Skoro tak twierdzisz to :-)


albineka1 napisał/a:
Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera

Tak
albineka1 napisał/a:
H 11 to kontrolka silnika

Tak
albineka1 napisał/a:
w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej

A15 to klawiatura

-To klawiatura czy immo zdecyduj się :-) raz piszesz immo a tu klawiatura to są dwa różne urządzenia .

albineka1 napisał/a:
Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut


Wszystko masz czyli do dzieła


Jak bym zdobył schemat sterownika i klawiatury wtedy tak a sterownik to ten dłuuuugi prostokąt.

Jacoll - 2012-08-14, 18:29

albineka1 napisał/a:
sterownik to ten dłuuuugi prostokąt

Dokladnie tak. ;-)

albineka1 - 2012-08-15, 00:26

I kod z klawiatury odczytany. Do odczytu nie trzeba korzystać z usług laweciarzy ani holować samochodu wystarczy zabrać w kieszeń samą klawiaturę. Operacja u elektronika trwała 45 minut plus czas dojazdu 50 km .Wielki mag okazał się bardzo wielki wiedział wszystko na temat tych klawiatur a sterownik do niczego nie był mu potrzebny.
Jacoll - 2012-08-15, 00:30

albineka1, Cos wiecej ?? :roll: Czy ten wielki mag nie chcial sie dzielic swoja wiedza ?? ;-)
albineka1 - 2012-08-15, 00:40

Powiedział ,że sterownik od 2.1 jest najbardziej pop............nym układem w tych samochodach i lepiej nic tam w nim nie kombinować a broń boże tuningować . A reszta to zabrał klawiaturkę rozłożył na stół swoje zabawki robił i coś tam do siebie mruczał .
Jeszcze to opcja całkowitego usunięcia blokady jest możliwa tylko trzeba rozebrać klawiaturę i rozkręcić sterownik a tam jest chyba ze czterdzieści śrub i to go wk....a. więc posumował tak ..........szkoda jego czasu a moich pieniędzy robimy opcje tańszą.

Jacoll - 2012-08-15, 01:05

albineka1, Samo odlaczenie klawiatury jest w tym temacie. ;-) http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2341
albineka1 - 2012-08-15, 01:14

;-)
Jacoll napisał/a:
albineka1, Samo odlaczenie klawiatury jest w tym temacie. ;-) http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2341

Tak ale to jest opcja dla osób które znają kod a ja go nie znałem.Podstawowym warunkiem przeprowadzenia tej operacji jest uruchomiony silniki i wtedy to zadziała :-) .Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu. ;-)

Jacoll - 2012-08-15, 01:33

albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)

albineka1 - 2012-08-15, 01:38

Jacoll napisał/a:
albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)



już znam :-) bo on mi go odczytał

robson - 2012-08-16, 02:00

albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?
albineka1 - 2012-08-20, 18:07

robson napisał/a:
albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?



hula :-) uruchomiłem i odłączyłem klawiaturę :-)

Teraz walczę z hydrauliką bo poprzedni właściciel strasznie układ zaniedbał .Demontuję i czyszczę wszystko.Do wymiany mam jeszcze tarcze klocki, kule,przekładnie kierowniczą po prostu sprawdzam wszystko a co trzeba wymieniam na nowe.

Jacoll - 2012-08-20, 19:20

albineka1, To troszkę powalczysz, ale będziesz za to śmigał długo i szczęśliwie. :-)
robson - 2012-08-22, 16:03

albineka1 napisał/a:
Powiedział ,że sterownik od 2.1 jest najbardziej pop............nym układem w tych samochodach i lepiej nic tam w nim nie kombinować a broń boże tuningować . A reszta to zabrał klawiaturkę rozłożył na stół swoje zabawki robił i coś tam do siebie mruczał .
Jeszcze to opcja całkowitego usunięcia blokady jest możliwa tylko trzeba rozebrać klawiaturę i rozkręcić sterownik a tam jest chyba ze czterdzieści śrub i to go wk....a. więc posumował tak ..........szkoda jego czasu a moich pieniędzy robimy opcje tańszą.


Nadal dziwi mnie to, że w 2,1TD dało się odczytać kod w ten sposób... Dziwne tym bardziej, że kod w 2,5TD na pewno jest w sterowniku. Nie znam dokładnie sterownika 2,1TD ale widać jakoś inaczej go skonstruowali...

albineka1 - 2012-08-23, 08:38

Zgadza się Masz rację.
Zgrywasz komputer z klawiaturą albo klawiaturę z komputerem
U mnie wyglądało to tak, że można było odczytać z klawiatury .W pamięci komputera i klawiatury w większości przypadków jest ten sam kod . Pierwsze sprawdzenie wbitego kodu odbywa się w klawiaturze następnie sygnał leci do komputera i on sprawdza czy kod jest ten sam co w klawiaturze. Jest bez znaczenia gdzie go odczytasz tylko samo rozebranie komputera jest skomplikowane i pracochłonne są tam dwie płyty połączone ze sobą żeby dostać się do układu scalonego trzeba je rozlutować . Szybciej i prościej rozebrać klawiaturę i rozlutować układ scalony . Wszystko zależy od tego jakie oprogramowanie jest w klawiaturze .Z tego co wiem to nie każdą da się odczytać. Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd lecz w środku układ jest inaczej zaprogramowany a zasada działania jest już inna.

Jacoll - 2012-08-23, 14:59

albineka1 napisał/a:
Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd


Nie do końca. ;-) Są z zerem i bez zera. :roll: Może właśnie w tym cosik jest. :-?

staszek - 2013-07-09, 20:55

Witam wszystkich.
Co powiecie na takie "cudeńko":
2.5TD z klawiaturką.
Kod znany i problema nie było.
Dzisiaj się "zepsił" i ...
Mruga czerwona - OK.
Przekręcam kluczyk i ...świeci zielona a kodu nie zapodałem.
Za moment obie się ledwo żarzą i du..
Wyłączam kluczykiem - czerwona na ciągle.
Włączam - zielona.
No dobra...klepię kod - obie świecą normalnym blaskiem a silnik ni dychu.
Wyłączam - obie ledwo się żarzą...
Odczepiam akumulator na parę minut.
Od początku: czerwona mruga.
Włączam prądy kluczykiem i...zielona a silnika mało rozrusznik nie roztrzepie.
Elektrozawór prąd dostaje.

Jak było
Podjechałem zatankować, zgasiłem zatankowałem - reszta powyżej.
...lawetą do domu wróciło - uch! :653:

henryxm - 2013-07-10, 10:55

Wygląda to na brak zasilania ( po części) do immobilizera z przekaźnika (bitron w skrzynce komputerów) ,stacyjki lub bardzo słabego styku masy dla klawiatury.
Ja zacząłbym od tej masy dla klawiatury i zasilanie -wtyczka dla klawiatury w stanie "spoczynku" i po przekręceniu stacyjki oraz po wklepaniu kodu.
Multimetr zaopatrzony w szpile ( do wkucia się w przewód) i do dzieła.

Rozmieszczenie pinów wtyczki dla klawiatury immobilizera

Digital keyboard connector pinout.

1_ +12v (all time)
2_ From doors locking enclosure : signal of opening 0v / 12v / 0v
3_ + 12 v from pin 35 of the calculator when the contact is in the neiman
4_ To pin 22 of the calculator (may be info way?)
5_ 0 v then +12 v position starting on contact, then 0 v
6_ NC
7_ + 12 V after contact to witness diagnostic
8_ From doors locking enclosure: signal opening 0 v / 12 v / 0v
9_ From doors locking enclosure: signal closing 0 v / 12 v / 0 v
10_ From doors locking enclosure (voltages from 5.6 v to 10 V implementation of contact)
11_ From the driver’door closing contact: goes from 0 v to 12 v fixed when closure
12_ NC
13_ + 12 v after contact
14_ + 12 v after contact power supply 1/2 relay dual (side injectors)
15_ 0 v

i przetłumaczone translatorem( :-/ )

Pinout cyfrowe złącze klawiatury.



1_ v 12 (cały czas)
2_ Od zamykania drzwi szafy: otwarcie sygnał 0 V / 12 V / 0V
3_ +12 v z pin 35 z kalkulatora Gdy dotyk jest w stacyjce
4_ Aby przypiąć 22 z kalkulatora (może być informacji sposób?)
5_ 0 to v 12 v pozycja wyjściowa na kontakcie, a następnie v 0
6_ NC
7_ + 12 V świadkami kontaktów Skuteczne diagnozę
8_ Od blokowania drzwi: otwarcie obudowy V sygnał 0/12 V / 0V
9_ Od zamykania drzwi szafy: zamykanie sygnał v 0/12 v / v 0
10_ Od drzwi szafy blokującego (napięcia od 5,6 V do 10 V kontaktu realizacji)
11_ od kontaktu zamknięcia driver'door: v idzie od 0 do 12 V, gdy na czas zamknięcia
12_ NC
13_ + 12 v Skuteczna Kontakt
14_ + 12 V moc zasilania dotknięcie Efektywna pół podwójnego przekaźnika (wtryskiwacze boczne)
15_ 0 v

staszek - 2013-07-10, 22:28

Przeanalizowałem parę schematów elektryki kojarząc z pewnymi usterkami wyświetlacza, kontrolek i radyja.
Usterki polegają na żarzeniu tak jakby szły w szereg. Radyjo bywa że nie da się włączyć a bywa też że samo się włączy i se gra przez nockę...
Zamyka jakimś cudeńkiem to to na M4 (przez jakiś inny obwód).
Wspólna masa w punkcie M3.

Pytanko:
Za grodzią czy wewnątrz gdzieś na lewej ściance lub pod dechą?
Od tego muszę zacząć... :-/

henryxm - 2013-07-11, 00:20

staszek, Zacznij ściągnięcia klem z akumulatora i od przekaźnika bitron .... psiuknij mu 3x po stykach preparatem do tych celów. Przy okazji i po bezpiecznikach komory silnika i z drugiej strony również ( wtyki) a potem do klawiatury. Zobacz czy nie wypiął się tam któryś z kabelków.
Po przeczytaniu wielu z postów "zagramanicznych" w 99% udało się w ten sposób wskrzesić wielu użytkownikom Xm.

staszek - 2013-07-11, 19:00

Kręciek...
Dwa bezpiecznik 40A/ duże - jeden ma prąd a drugi nie ma.
Tak ma być?

Dalej:
pin 3 klawiatury napięcie po włączeniu - 4,8V
pin 14 - zero V.
:-/
Przekopałem masy - ok.
Reszta - B.Z.

Roman Suchara - 2013-07-11, 19:54

W bardziej zrozumiałym języku.
staszek - 2013-07-17, 22:50

Dzięki za podpowiedzi.
Co było?
Bitron ulokowany na obudowie kompów - jedna dioda zdechła (pod 14) i nie puszczała w żadną stronę... :-/
Zakupiony i wymieniony - autko żyje normalnym życiem.
Pewnie kupię jeszcze jeden coby nie wozić się lawetą. ;-)

henryxm - 2013-07-18, 08:06

Podejrzewałem, iż awaria będzie dotyczyć jednak braku styku w kabelkach, ale że przekaźnik bitron padnie?
Gdy czytałem wpisy użytkowników Xm i i występujący problem immobilisera (klawiatury kodu - świecące diody koloru czerwonego i zielonego) nie spotkałem się uszkodzonym przekaźnikiem. Na ogół zawsze problem zaczynał się od bezpieczników w komorze silnika ( upalone lub zaśniedziałe styki) a kończył na wyciągniętym kabelku przy klawiaturze.


grzesiek309 - 2013-07-22, 20:34

Witam.
Chciałem odpiąć kalwiaturkę w swojej Xantii i mam problem. Otóż po odpięciu klawiaturki silnik gaśnie i nie chce odpalić :-? Podpinam, wpisuję kod i działa. Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu. Cykl można powtórzyć kilka razy i nie trzeba wpisywać kodu. Po całonocnym postoju muszę już wpisać kod za każdym razem. Zmieniłem kod na serwisowy (0000), a i tak sytuacja wygląda jak powyżej.

Jacoll - 2013-07-23, 11:44

grzesiek309, Trochę dziwne zachowanie ..... w swojej odpiąłem na pracującym i nic się nie działo. :shock:
grzesiek309 napisał/a:
Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu.

Nie świecą przy tym przypadkiem dwie diody - zielona i czerwona ??

Kemsey - 2013-07-23, 16:10

W silniku 2.0 TCT patent ze stałym odłączeniem klawiaturki nie działa. Mam XM-a z tym silnikiem i też nie działa. Funkcję włączania bądź wyłączani otwierania centralnego wraz z odblokowaniem immo z pilota zmieniasz wpisując sekwencje "C 0001 C" albo "C 0000 C" nie pamiętam dokładnie, która z tych kombinacji.
grzesiek309 - 2013-07-23, 20:34

Sprawdziłem dziś, świeci tylko zielona.
Kemsey, da się ustawić odblokowywanie immo wraz z otwieraniem z pilota?
Zaraz spróbuję z tymi kombinacjami ;-) Teraz mam ustawione 0000 i nie odblokowuje immo po otwarciu :cry:
Powiedzcie mi jeszcze, czy da się usunąć immo z kompa za pomocą Lexii.

Kemsey - 2013-07-23, 21:24

Da się wraz z otwarciem odblokować immo tylko chyba musisz zmienić kod z zer na jakiś nomalny kod. Spróbuj i zdaj relację. Nie wiem czy za pomocą Lexii usuniesz kod, nigdy nie próbowałem, ale może jest taka opcja.
staszek - 2013-07-27, 17:18

Podsumowanie tego "drobiazgu lawetowego":
Pytanie: co było najpierw?
Padł bitron - pisałem.
Zamieniłem kompy silnika bez sprawdzania po wymianie bitronu - pali i jedzie.
Jedzie "skokowo" tzn. map sensor raz se działa a raz nie a jak już zrobi mu się gorąco pod maską to idzie spać... :shock:
Wężyk jest OK.
Wróciłem do starego kompa - umarły...
Sprawdzam map sensor wedle zapisków Robsona - wskazują że ten mój do recyclingu. :-/

Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?


Aaa- nie "rząd" a kolejno lub jednocześnie (rząd to wiadomo :-x ).

henryxm - 2013-07-27, 19:16

staszek napisał/a:
Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?

"Prond go zepsił" :-)
Tu ja stawiałbym jednak na jego brak.Na ogół brakująca masa bardziej zawsze na rozrabia niż brakujące zasilanie ale ... no właśnie jak było w tym przypadku?
Trzeba by było zrobić "naradę zlotową" by wespół podumać przy pełnym zimnym jasnym :-)

staszek - 2013-07-27, 20:06

Jako uzupełnienie:
"Lawetowy dzień" miał drobne informacje a mianowicie, podczas jazdy w tym dniu były momenty jakie w benzynowcach nazywa się "wypadaniem zapłonu" - ułamkowe przerwy/ spowolnienia i znowu normalnie. Map sensor już coś "kumbinował" a że było gorąco... ;-)

Małek - 2013-09-15, 10:25

Witam


Roman Suchara napisał/a:
W bardziej zrozumiałym języku.



Właśnie autko odmówiło posłuszeństwa klawiatura nie działa a według tej rozpiski ze zdjęcia wychodzi na to że brakuje zasilania + 12 tego stałego czyli na pierwszym pinie, względem masy wtyczki i auta. reszta napięć po stacyjce jest.

Czy rozpiska złączy klawiatury z tego postu to rozpiska do XM i czy XM MK1 i MK2 się czymś nie różni.

A ten cały przekaźnik bitron to jest kolo komputerów taka brązowa duża kostka?

Małek - 2013-09-15, 18:20

Dobra nie ma sprawy okazał się być uszkodzony kabel ten główny zasilający klawiaturkę.
diodalodz - 2013-09-15, 20:36

W razie co gdy masz awaryjnie odjechać a kod był serwisowy to wystarczy zmostkować 1 przekaźnik pod maską i odpali normalnie. Przynajmniej w 3.0

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group