Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX
XM - Bosch VP36 uszczelniona
robson - 3 Maj 2012, 02:20 Temat postu: Bosch VP36 uszczelnionaOtworzyłem temat, niejako równoległy do tego , który założył henry o swojej pompie
Zatem ogłaszam wszem i wobec, że pompa uszczelniona. przejechałem już 300km i suchutko!!! /może większość mnie potępi ale zrobiłem wersję na paliwo BIO, które zżera uszczelki i uszczelniłem ją na silikon Ale skoro hula to operacja się u dała a co więcej, klient żyje!
Więcej wkrótce, łącznie z fotkami.donalehandro - 3 Maj 2012, 09:22 dzielny chlopczyk grigori333 - 3 Maj 2012, 10:57
robson napisał/a:
Więcej wkrótce, łącznie z fotkami.
Czekamyhenryxm - 3 Maj 2012, 15:41 robson, W Lucas Epic doliczyłem się 25 oringów ( plus główna ) także silikonem nie dałbym rady tego zrobić
Czy masz obaw ,że zostanie oderwana jakaś drobina silikonu ?donalehandro - 3 Maj 2012, 15:44 dobrej jakosci silikon powinien trzymacrobert - 3 Maj 2012, 15:48 Robson nie ma takich obaw, zresztą zawsze używa czerwonego silikonu.henryxm - 3 Maj 2012, 15:53 A czy nie lepiej w przypadku uszczelnienia VP36 użyć sznura oringowego?donalehandro - 3 Maj 2012, 15:54 robson uznaje tylko silikon ale skoro trzyma szczelnosc to ok.robson - 7 Maj 2012, 19:26 już ok 1000km przejechane i pompa suchutka, jak prosto z fabryki citroena Na razie śmiga i jestem zadowolony z jej pracy. Jak rozebrałem sekcje tłoczącą to mi się wszystkie sprężynki, podkładki i dysze rozsypały. Myślałem, że nie odpali auto po takiej operacji Na szczęście operacja się udała i klient też żyje robson - 10 Wrzesień 2012, 19:58 Oznajmiam, że pompy już dwie uszczelniłem. A dla dociekliwych naprawdę super opracowanie na temat tej pompy wtryskowej i wszystkiego co jest związane z zasilaniem silnika. Plik w dziale download dostępny TU
Naprawdę polecam!robson - 11 Sierpień 2018, 18:11 Zasada działania jest już dostępna także na YT
staszek - 4 Marzec 2019, 07:57 Temat postu: VP 36 - pierwszy cylinder.Wszystko pięknie, ale nie podaje się oczywistego elementu( może dlatego że oczywisty?) Który wtrysk jest pierwszy i z którego krućca pompy?
Ostatnio to "przerabiałem" w estate kupionym rok temu, ale po kolei.
Wymontowałem pompę i oddałem do serwisu celem jej porządnego wyczyszczenia - brud wewnątrz że...na czym poprzednicy jeździli?
Wyczyszczono, złożono, ustawiono.
Zamontowałem jak w książkach i..odpala na plaka,dymem wali, grzechotnik i tak dalej.
Dobieram się ponownie do rozrządu - WSZYSTKO IDEALNIE!
Dzwonię do serwisu - "na który króciec ustawiony pierwszy wtrysk?"
Odpowiedź - na oznaczony literką "A" - prawy górny gdy patrzymy od tyłu pompy, wedle tego schematu jak grupa VAG..
No tak... a w naszym XM 2,5 TD to akurat cylinder numer 2.
Dziw że CHODZIŁ przy wtrysku o 90 stopni wcześniejszym - gdy tłok na samym dole!
No to dobieramy się do piasty pompy do której przykręcone koło rozrządu..i przestawiamy o odpowiednią wartość to jest na króciec "B"...uf!
Piasta nie ma wpustu czółenkowego - mocowana na STOŻEK i zaciśnięcie na nim, można ustawiać w dowolonym położeniu.
Pali na dotyk - no...