|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
XM - jaka instalacja gazowa
audikom - 20 Wrzesień 2011, 17:47
Lublin,
Witam,
Doczytałem się w twoich postach że masz zagazowanego 2.0 turbo CT ja planuje zagazować swojego .
W związku z tym mam pytanie jak chodzi na gazie,czy były jakieś problemy, ile pali, jaka instalka, może masz jakieś zdjęcia z komory silnika.
Jestem z Puław to może będąc przy okazji w Lublinie mógłbym przyjżeć się instalce jak jest zamontowana.
Napisałem do Ciebie bo ciężko uzyskać jakieś info na te tematy.
Audikom
robson - 21 Styczeń 2012, 23:26
A gazownicy cicho siedzą...
donalehandro - 22 Styczeń 2012, 13:44
mi prostsza instalacja tym lepsza. zreszta zaraz beda spory ktora lepsza. powiem tylko ze zakladam ludziom w autach wtryskowych instalki od gaznikowcow i sie smieja z dodatkowych kompow ,wtryskow . centralek i sterownikow. a jesli idzie o spalanie to w instalacji starego typu mozna ustawic tak ze autko wacha lpg. w nawej generacji pala auta od 10 do nawet 15 litrow . he brat nicpon zszedl swa xantia nawet do 7 literkow . zrobisz jak uwazasz . jedynie powiem ze drogo nie znaczy lepiej. rzeklem amen.
cytrus - 22 Styczeń 2012, 19:50
donalehandro napisał/a: | he brat nicpon zszedl swa xantia nawet do 7 literkow |
Ja też takie mam spalanie jak sie dwa razy zatankuję w czasie jak kolrga Nicpoń raz
Jacoll - 23 Styczeń 2012, 20:41
donalehandro napisał/a: | im prostsza instalacja tym lepsza |
Zgadza się. Tylko nie wiem, czy akurat w przypadku kolegi audikom, się sprawdzi.
Jego Xm posiada motor 2,0 TCT i tu się zaczynają schody. Do silników z turbiną trzeba założyć dobrą (nie koniecznie drogą) instalkę LPG. Malo tego musi to zrobić na prawdę dobry gaziarz. W przeciwnym wypadku będą problemy.
Co prawda nie jestem jakimś potężnym fachowcem, ale kolega w pracy miał właśnie założoną sekwencję do silnika z turbiną (co prawda w audi) i niestety długo się męczył. Ciągle coś się działo - duże spalanie, szarpania, spadki mocy itd... itp.... Dopiero zmienił warsztat gazowniczy i jakoś mu to ustawili za zresztą nie małą kasę.
audikom, Proponuję dobrze popytać po okolicy ludzi, którzy zakładali już instalkę LPG, co by doradzili gdzie robią najlepiej.
audikom - 24 Styczeń 2012, 12:18 Temat postu: im prostsza tym lepsza lpg Moje zdanie jak w temacie.
Sekwencja odpada z wielu powodów.
Gdy pytałem chodziło mi o konkrety od użytkowników lpg w turbo CT bo z tym typem sie pierwszy raz spotkałem.
Gdzieś wyczytałem że chodzi głównie o zastosowanie większego parownika który w okresie większego zapotrzebowania przez turbo dał by rade.
Tak jak piszecie porada dobrego, doświadczonego instalatora była by najlepsza.
grigori333 - 24 Styczeń 2012, 12:30
audikom,
spróbuj na PW do Lublin może się odezwie
Łukasz_Żary - 24 Styczeń 2012, 12:43
i jak z tym gazem do 2.0 tct?? tez sie zastanawiam na zagazowaniem cytrynki.
Jacoll - 24 Styczeń 2012, 15:25
audikom napisał/a: | Sekwencja odpada z wielu powodów. |
Jeśli mogę zapytać: Czemu???
Łukasz_Żary - 25 Styczeń 2012, 10:03
dowiadywałem się na temat inst gazowej wiec tak:
-sekwencja z lepszym kompem tj koszt 2200 PLN
-sekwencja z gorszym kompem tj koszt 1900 PLN
- montaż własnej inst (odkupionej z innego auta) 1200 PLN + koszt kupna instalacji
- instalacja z BLOSEM 2400 PLN
Jacoll - 25 Styczeń 2012, 10:45
Łukasz_Żary, Z tym odkupowaniem z innego auta, to daj sobie siana. Najlepiej założyć nową instalkę. Masz gwarancję i pewność, że będzie chodzić. A z używką to może być różnie. Zresztą sam montaż 1200 + koszt kupna i wychodzi też koło 2000.
Łukasz_Żary - 25 Styczeń 2012, 11:33
wiesz, narazie sie przymierzam. urzywana inst brc kosztowalaby mnie 150 PLN.a nowa firmy STAG tak jak napisalem wyzej. wole pojezdzic i popytac w roznych punktach i dowiedziec sie o rozne opcje
audikom - 25 Styczeń 2012, 13:31 Temat postu: sekwencja Dlaczego nie:
jeżdżę mało i na krótkich odcinkach, start rano na zimnym po trzech kilometrach stop powrót po południu tak samo inne jazdy po mieście podobne bardzo rzadko dłuższe przebiegi ( więc prawdopodobnie nie zdąży się włączyć)
biorąc pod uwage jej cene tobym sporo dołożył a nie zaoszczędził
Syn ma założoną w Toyce 2.0 i nie widze oszczędności na zużyciu gazu coby zrównoważyła różnice w cenie jej nabycia i montażu.
Jej złożoność w stosunku do instalki I generacji LPG generuje przychody tylko serwisom a nie użytkownikom .
Jeździłem na instalkach I i II generacji, skwencje mam w rodzinie, zdarzało mi się samemu je montować i przekładać ,obsługiwać .
Z mojego doświadczenia wynika że instalka pierwszej generacji to najprostsze bez awaryjne i ekonomiczne urządzenie.
Jednak nigdy nie miałem turbo benzyny i tu mam pewną lukę .
audikom - 25 Styczeń 2012, 13:33
Ta BRC za 150 to chyba bez zbiornika bo u mnie więcej za sam zbiornik wychodzi.
cytrus - 25 Styczeń 2012, 18:12
Ja również w rej chwili mam instalacje Igen. bo komputera gazowego nie mam wcale, budowa prosta jak cep: zbiornik, elektrozawory parownik i na samym końcu blos.
Nawet gdybym auto sprzedawał to i tak blosa bym sobie zostawił bo teraz to nie wiem co to znaczy obsługa gazu pali jeździ nic nie szarpie i nie strzela ma pełną moc a nie jak to było wcześniej na mikserze muł totalny strzelał szarpał i ciągle mu coś nie pasowało.
Ja polecam Blos tylko ten mechaniczny a nie elektroniczny.
audikom - 25 Styczeń 2012, 23:14
No właśnie co z tym blosem.
To jest temat wart obgadania , może ceny , fotki jak pracuje , ile pali itp.
Jacoll - 26 Styczeń 2012, 08:59
audikom, Jak masz 3 km do tyrki, to na kiego gaz? Skuterek albo rowerek załatwi sprawę.
Tak na poważnie - w sekwencji też można zjechać temperaturę przełączania w dół i po sprawie.
Blos też jest ciekawym rozwiązaniem, lecz nie wiem jak się zachowa w połączeniu z 2,0 TCT
Tu coś znalazłem i jeszcze tutaj
Łukasz_Żary - 26 Styczeń 2012, 10:09
To BRC mogę wziąć od kumpla z FORDA SCORPIO (wielorybek). 150 PLN pełna instalacja łącznie z butlą (z gazem )
like - 17 Luty 2012, 09:26
co nowe to nowe.
jak wiesz co ile przejechane i sprawne trza brać
ik5 - 29 Luty 2012, 09:56
mam xantie turbo ct 2.0 instalacja jest lovato parownik major turbo sterownik stag 2 (do wymiany) ale pozatym to 2 generacja spalanie od 13 do 16 zależy jaką masz noge
|
|