|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
BX - Twardy pedał Hamulca/sprzęgła
Jan Zelent - 2 Marzec 2024, 20:24 Temat postu: Twardy pedał Hamulca/sprzęgła Dzień dobry,
Szybki opis problemu.
Miałem duże wycieki z zawieszenia a BX stracił dużo LHM-u, naprawiłem wszystkie wycieki ale przed jazdą próbną powstrzymuje mnie twardy hamulec/sprzęgło...( samochód w automacie) działa on 0-1 bardzo ciężko go nacisnąć a jak już się uda to samochód staje w miejscu.
próbowałem odpowietrzyć hamulce (pompką podciśnieniową) Ale mam wrażenie, że nie ma w nich płynu.... Czy mogę prosić o pomoc?
Co zrobić abym wreszcie mógł się nim przejechać?
Pozdrawiam!
wojtis1990 - 2 Marzec 2024, 20:35
W zaciskach misi być płyn, jak odpowietrzałeś ? Odpowietrz tak jak każdy hydrowóz.
Jan Zelent - 3 Marzec 2024, 15:07
Postawiłem auto w najwyższej pozycji i próbowałem odpowietrzyć PL koło. Odpowietrzałem przy pomocy pompki podciśnieniowej, to znaczy, że nie naciskałem pedału hamulca tylko robiłem podciśnienie na zaworku odpowietrzającym zacisk.
Czy takie podejście nie działa w tego typu samochodach?
dejnekomirek - 3 Marzec 2024, 17:07
Masz bardzo ciekawe podejscie do mechaniki. W zadnych hamulcach nie wolno w taki sposob odpowietrzac ! Zawsze przy odpowietrzaniu musi byc nadcisnienie w ukladzie, inaczej nigdy nie odpowietrzysz skutecznie. Teraz odnosnie BX : odpowietrzanie robimy na obciazonych kolach tylnej osi, albo na maksimum zawieszenia. Najlepiej polaczyc odpowietrznik ze zbiornikiem LHM zwyklym wezykiem, odpalamy silnik na chwile i po zgaszeniu luzujemy odpowietrznik i wciskamy delikatnie pedal hamulca. Nigdy nie rob tego na pracujacym silniku, bo po prostu zbyt duze cisnienie LHM burzy plyn i mozemy nie osiagnac skutecznego odpowietrzenia. Robimy to pare razy, tj. odpalamy silnik , gasimy , luzujemy odpowietrznik i naciskamy delikatnie pedal hamulca.
Jesli uklad stracil plyn wczesniej , musisz najpierw odpowietrzyc caly uklad przez parokrotne podniesienie nadwozia i opuszczenie w celu usuniecia powietrza z hydrauliki. Plyn w ukladzie musi byc klarowny, nie moze burzyc sie. W takim wypadku warto odczekac pare godzin i powtorzyc pompki nadwozia. Dopiero wtedy mozna brac sie za odpowietrzanie hamolcow. Nie chodzi tutaj tylko o odpowietrzenie zaciskow, chodzi tu o odpowietrzenie calego ukladu.
Problem moze narosnac, jesli pojazd ma ABS i wtedy potrzebna jest procedura odpowietrzania z testerem. Powinno to wynikac z opisu w Lexii, tyle , ze podejrzewam ze Lexii brak.
Pozostaje tylko wielokrotne przepuszczenie LHM przez hamulce do zbiornika ( dlatego warto miec odpowiedniej dlugosci wezyk. Z przednia osia jest juz latwiej, ale tez podobna procedura.
Spradz, czy przypadkiem na zaworze hamulcowym nie masz odpowietrznika, co mocno moze pomoc w tym temacie. Uklad hydrauliczny wymaga wiedzy i troche innej techniki niz inne pojazdy przy odpowietrzaniu. Powodzenia
robson - 9 Marzec 2024, 16:23
Jan Zelent, Daj znać o postępach! Dla potomnych...
|
|